ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کاهش نیروهای روسیه در سوریه تا پایان سال ۲۰۱۷»

فرماندهی ارتش روسیه در سوچی اعلام کرد که این کشور قصد دارد بخشی از نیروهای خود را از سوریه بیرون بکشد. مسکو پیش از این نیز یک بار از کاهش نیروهای خود خبر داده بود.

والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه از قصد کاهش قابل توجه نیروهای نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه (راست) و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه

به‌گفته گراسیموف کاهش نیروهای روسیه به دلیل آن است که با دستیابی به اهداف نظامی در سوریه نیاز چندانی به حضور آن‌ها در این کشور نخواهد بود.

او که در حاشیه دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و فرماندهان ارتش در سوچی سخن می‌گفت، همچنین افزود فرایند کاهش نیروهای روسیه در سوریه می‌تواند تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ نیز آغاز شود. روسیه اما با دو پایگاه نظامی، یک مرکز نظارت بر آتش‌بس و مجموعه «ساختارهای ضروری به‌منظور پیشبرد امور» در سوریه حضور خواهد داشت.

روسیه یک بار نیز پس از تسخیر کامل شهر حلب توسط ارتش سوریه و با کمک روسیه و متحدانش، در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) از آغاز کاهش نیروهای نظامی خود خبر داده بود. پیش از آن در مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۱۳۹۴) پوتین اعلام کرده بود که بخشی از نظامیان روسی از سوریه خارج می‌شوند. شورای امنیت سازمان ملل نیز از تصمیم خروج نیروهای روسیه از سوریه استقبال کرده بود.

مسکو اصلی‌ترین متحد بشار اسد در طول شش سال جنگ داخلی سوریه است. عملیات نظامی روسیه در سوریه اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ (مهرماه ۱۳۹۴) آغاز شد.

در ماه‌های اخیر گروه «دولت اسلامی» (داعش) شکست‌های سنگینی را در سوریه متحمل شده است. این گروه تقزیباً از تمام مواضع خود عقب نشسته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    روسها به نسبت پولی که میگیرند از کشورههای مختلف حمایت حرفی میکنند.. یکباربخاطر اسد لشکرکشی میکند و حالا درپی طرفداری از گروههای مخالف اسد است ؟!