ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری جدید زیمبابوه سوگند یاد کرد

منانگاگوا قرار است تا سال آینده که انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، سکان زیمبابوه را در دست بگیرد. منانگاگوا می‌گوید بهبود وضعیت اقتصادی اولویت برنامه‌های اوست.

امرسون منانگاگوای ۷۵ ساله روز جمعه ۲۴ نوامبر / ۳ آذر در هراره، پایتخت زیمبابوه، در برابر ده‌ها هزار نفر از مردم مراسم سوگند ریاست جمهوری را اجرا کرد.

هزاران نفر از مردم هراره در مراسم سوگند امرسون منانگاگوا، رئیس جمهوری جدید زیمبابوه شرکت کردند. آن‌ها امید دارند که وضعیت‌شان بهتر شود.

منانگاگوا باید تا انتخابات ریاست جمهوری که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده رهبری زیمبابوه را به دست بگیرد.

از صبح جمعه ساکنان هراره گروه گروه در ورزشگاه ملی این شهر گرد آمدند تا از ریاست جمهوری منانگاگوا پشتیبانی کنند.

موگابه پیش از دخالت اخیر ارتش در رویدادهای این کشور منانگاگوا را از سمت جانشینی خود عزل کرد و او از کشور خارج شد و به آفریقای جنوبی رفت. موگابه همسر خود، گریس موگابه را جایگزین منانگاگوا کرد و همین موضوع موجب شد تا چنین گمان رود که او قصد دارد همسرش را به‌مرور جانشین خود کند.

پس از آن‌که با فشار حزب حاکم اتحاد ملی آفریقایی زیمبابوه – جبهه میهن‌پرستان (زانو- پی‌اف) سرانجام روز سه‌شنبه موگابه مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد، منانگاگوا نیز فردای همان روز به زیمبابوه بازگشت.

منانگاگو روز پنج‌شنبه در دیدار با موگابه به او اطمینان که به‌همراه خانواده‌اش در امنیت و مصونیت کامل قرار خواهد داشت.

با این حال جورج چارامبا، سخنگوی رئیس جمهوری سابق کاملاً با مصونیت اعطا شده به موگابه مخالفت کرد و گفت: «هیچ دلیلی برای مصونیت او وجود ندارد و در جریان مذاکرات هرگز در این‌باره بحث نشده است.»

منانگاگو روز چهارشنبه هنگامی که از آفریقای جنوبی بازگشت بهبود وضعیت اقتصادی را اولویت اصلی خود دانست و گفت: «ما خواهان ایجاد شغل هستیم.»

رابرت موگابه با اصلاحات خود اقتصاد ویرانی را در زیمبابوه بر جای گذاشته است. فعالیت‌های اقتصادی کاهش یافته، پول کم شده و تورم طغیان کرده است.

با افزایش نرخ بیکاری تا حدود ۹۰ درصد، مردم زیمبابوه با مشاغل کوچک زندگی می‌کنند، برخی نیز راه مهاجرت را در پیش می‌گیرند و اغلب به کشور همسایه آفریقای جنوبی می‌روند.

انتظارات مردم زیمبابوه، پس از پایان دوره موگابه، بسیار زیاد است.

امرسون منانگاگوا از رهبران حزب حاکم است و در دوران ۳۷ ساله حکومت موگابه از جمله وزیر دارایی و وزیر دفاع بود.

او به‌دلیل سرکوب مخالفان در زیمبابوه به «تمساح» معروف است. بسیاری از سازمان‌های غیردولتی کارنامه سنگین رژیم زیمبابوه در زمینه حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داده‌‌اند. به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل «ده‌ها هزار نفر در زیمبابوه مورد شکنجه قرار گرفته و یا کشته و مفقود شده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.