ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: آمریکا بیش از دو هزار سرباز در سوریه دارد

شمار رسمی سربازان آمریکایی حاضر در سوریه ۵۰۳ تن اعلام شده. هرچند بیش از دوهزار سرباز آمریکایی، اغلب در کنار کردهای سوریه در جنگ داخلی این کشور حضور دارند.

یک مقام آگاه دولت آمریکا به خبرگزاری «رویترز» گفت که پنتاگون احتمالاً به زودی وجود ۲۰۰۰ هزار سرباز این کشور در سوریه را تأیید می‌کند.

یگان‌های مدافع خلق در سوریه در کنار زره‌پوش‌های آمریکایی (عکس: آرشیو)

تعداد رسمی سربازان آمریکایی حاضر در سوریه ۵۰۳ تن اعلام شده است. هرچند وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که سیستم نظارت بر شمار سربازان این کشور در عراق و سوریه آمار نادرستی را نشان می‌دهد. دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین این سیستم نظارتی را تأسیس کرده بود.

با این حال فرماندهان آمریکایی حاضر در عراق و سوریه غالباً با استفاده از اختیارات خود و بستن قرارداد با شرکت‌های امنیتی خصوصی تعداد سربازان را بدون ثبت در این سیستم نظارتی افزایش می‌دهند.

اغلب سربازان آمریکایی در کنار ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) حضور دارند؛ حضوری که «مستشاری» و «حمایتی» توصیف شده است.

نیروهای دموکراتیک (قوات سوریا الدیمقراطیه یا ق.س.د) ائتلافی از نیروهای کرد و عرب به رهبری «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) است. ی‌پ‌گ شاخه نظامی حزب چپ‌گرایان کرد با نام حزب اتحاد دموکراتیک است. این گروه کنترل بخش‌های عمدتاً کردنشین در شمال سوریه را در دست دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده جمعه به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه وعده داد که به حمایت تسلیحاتی از ی پ گ پایان می‌دهد.

با اینکه پس از سقوط رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش و بیرون‌راندن این گروه از بخش اعظم استان دیرالزور در شرق سوریه، نبرد با این جهادی‌های تندرو تقریباً تمام شده است، اما نشانه‌ها حاکی از خواست آمریکا برای ادامه حضور در سوریه حکایت دارند.

بر اساس آمار رسمی، ۵۲۶۲ سرباز آمریکایی نیز در عراق حضور دارند. شمار واقعی سربازان از این میزان بیشتر است، اما به طور دقیق اعلام نشده.

همچنین پنتاگون اوت امسال اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار سرباز این کشور در افغانستان در حال خدمت هستند. پیش‌تر آمار رسمی از حضور ۱۰ هزار نیرو خبر می‌داد.

در حالی حضور دو هزار سرباز آمریکایی در سوریه علنی شده که روسیه، حامی بشار اسد، رئیس‌ دولت دمشق از کاهش نیروهای خود در این کشور خبر داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.