ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ارتش مصر به مهاجمان مسجد در صحرای سینا

به گزارش الجزیره، شمار کشتگان حمله‌ای به یک مسجد در مصر به دست‌کم ۳۰۵ تن افزایش یافته. دادستانی عمومی مصر شنبه اعلام کرد که مهاجمان پرچم داعش را به همراه داشته اند.

ارتش مصر از حمله هوایی علیه مهاجمان به مسجدی در این کشور خبر داد. در حمله این افراد به مسجدی در شمال منطقه «سینا» بین ۲۳۰ تا ۳۰۵ تن کشته شدند.

انتقال قربانیان حادثه حمله به مسجدی در سینای مصر

این حادثه، جمعه ۲۴ نوامبر در روستای «الروضه» در منطقه العریش در صحرای سینای مصر اتفاق افتاد. دولت مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

ارتش مصر ادعا کرده است که نیروهای هوایی این کشور مهاجمان به مسجد را تعقیب کرده و آنها را هدف قرار داده است.

این مهاجمان به گفته منابع امنیتی مصر با چهار خودرو به این مسجد آمده بودند و حمله را با انفجار بمب و سپس تیراندازی به عبادت‌کنندگان در حال فرار از مسجد و حتی هدف‌قراردادن آمبولانس‌های اعزامی به آنجا انجام دادند.

به گفته ارتش مصر، حمله هوایی انجام‌شده خودروهای مهاجمان را نابود کرد و سرنشینان آنها را از پای درآورد. این حمله انبار مهمات مهاجمان را نیز نابود کرد.

ابتدا شمار کشتگان حادثه ۲۳۵ تن و مجروحان ۱۰۰ تن برآورد شد. تعداد کشتگان اکنون به گزارش الجزیره به دست‌کم ۳۰۵ تن افزایش یافته و ۱۲۰ تن نیز مجروح شده‌اند. دیگر منابع همچنان آمار پیشین را مخابره می‌کنند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است. با این حال گروه «ولایت سینای دولت اسلامی» که با «دولت اسلامی» (داعش) بیعت کرده بود، سابقه چنین حملاتی را دارد.

دادستانی عمومی مصر نیز شنبه اعلام کرد که مهاجمان پرچم داعش را به همراه داشته اند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر جمعه گفت که با «قاطعیت» نسبت به این حمله واکنش نشان خواهد داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.