ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض مالباختگان موسسات مالی همزمان با نشست مجلس و رئیس بانک مرکزی

بهروز نعمتی از پرداخت ۹۸درصد بدهی کاسپین به سپرده‌گذاران خبر داد و گفت که بدهی مالباختگان دیگر موسسات تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. معترضان روبروی مجلس فریاد می‌زدند: «مرگ بر سیف».

مالباختگان موسسات مالی ورشکسته همزمان با نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی ایران با رئیس بانک مرکزی در برابر ساختمان مجلس دست به اعتراض زدند. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پس از این جلسه گفت که بانک مرکزی پرداخت باقیمانده طلب سپرده‌گذاران موسسات مالی ورشکسته را در دستور کار قرار داده است.

مالباختگان در برابر مجلس ـ پنجم آذر

مجلس ایران یکشنبه پنجم آذرماه نشستی غیرعلنی با ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی درباره موسسات مالی ورشکسته در ایران برگزار کرد. همزمان ده‌ها معترض مالباخته در برابر ساختمان مجلس شعار می‌دادند: «بگو مرگ بر سیف» و «به ما خیانت شده / نقض امانت شده.»

معترضان از سپرده‌گذاران مالباخته چندین موسسه مالی همچون کاسپین و آرمان البرز (ایرانیان) بودند که تحت نظارت بانک مرکزی ایران به فعالیت اقتصادی می‌پرداختند.

بهروز نعمتی یکشنبه پنجم آذرماه، در حاشیه نشست علنی مجلس با ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران مدعی شد که ۹۸ درصد مجموع بدهی کاسپین به سپرده‌گذاران، یعنی حدود ۳۶۰۰ میلیاردتومان تا کنون از سوی بانک مرکزی پرداخت شده و دو درصد باقی‌مانده به طلبکاران دارای سپرده‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان مربوط است.

او از آغاز بازپرداخت سپرده‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.

کاسپین تنها موسسه مالی ورشکسته‌ای نیست که سپرده‌گذاران آن دست به اعتراض زده‌اند.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، «سپرده افراد در سایر موسسات مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و این کار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است. مجموعه این پرداخت‌ها ۹۵ درصد کل سپرده‌ها خواهد بود و در این راستا امیدواریم ۵ درصد باقی مانده با تدبیر سران سه قوه و قوه قضاییه انجام شود.»

در سال‌های اخیر بارها سپرده‌گذاران مؤسسات مالی مختلف در ایران به‌دلیل نپرداختن سود و اصل پول‌شان از سوی این مؤسسات، دست به اعتراض زده‌اند.

برآورد شده که ۱۵ تا ۲۰ درصد از نقدینگی ایران در اختیار مؤسسات مالی و اعتباری قرار دارد. بانک مرکزی ایران اعلام کرده که به دلیل نبود تخصص پولی، بانکی و اعتباری در گردانندگان این مؤسسات، ارائه خدمات خارج از اساسنامه، ورود به بازارهای مختلف و غیر مرتبط همچون بازار مسکن، طلا و ارز با استفاده از سپرده‌های مردم، این مؤسسات مالی و اعتباری نتوانسته‌اند سپرده‌ها را بازپرداخت کنند.

پیش از این، اوایل خرداد ماه هم مجلس شورای اسلامی ضرب‌العجلی برای بانک مرکزی ایران تعیین کرده بود. اما آن مهلت به سر آمد و همچنان مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری باقی ماند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.