ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل سپاه: در کشورهای منطقه هسته‌های مقاومت مسلحانه‌ شکل گرفته

دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران در روز بسیج، حزب‌الله لبنان، شبه‌نظامیان حشد الشعبی عراق و شیعیان یمنی را نیروهایی دانستند که تجربه بسیج به آنها منتقل شده است.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر سازماندهی نیروهای بزرگ مردمی در منطقه گفت «در کشورهای منطقه هسته‌های مقاومت مسلحانه ایجاد شده است».

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران/ عکس از آرشیو

فرمانده سپاه در گردهمایی بسیجیان تهران که در مقبره آیت‌الله خمینی گفت: «تجربه بسیج به دیگر کشورها هم منتقل شده است».

او حزب‌الله لبنان، شبه نظامیان شیعی حشد الشعبی و شیعیان یمنی را نیروهایی دانست که تجربه و الگوی بسیج به آنها منتقل شده است.

به گفته جعفری، در دیگر کشورها نیز حلقه‌های کوچک مقاومت شکل گرفته که در آینده نزدیک تاثیرگزار خواهند بود.

جعفری تشکیل هسته‌های مقاومت در کشورهای اسلامی را برگرفته از نظرات آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست.

همزمان با اظهارات محمدعلی جعفری، محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران نیز در جمع نیروهای بسیجی همدان بر تأثیر ایران در منطقه تأکید کرد.

محمدرضا نقدی گفت در لبنان، حزب‌الله، در فلسطین، مجاهدان فلسطینی، در سوریه ارتش مردمی، در عراق حشدالشعبی و در یمن انصارالله را «پرتوهایی از خورشید تابان بسیج ایران» دانست.

در اظهارنظر دیگری، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز شلیک موشک از یمن به ریاض را «یک پیام راهبردی» درباره «تغییر موازنه قدرت به نفع یمن» خواند.

فرماندهان سپاه پاسداران در شرایطی از تشکیل هسته‌های مقاومت مسلحانه و تأثیر ایران در منطقه سخن می‌گویند که شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی و بحرین ایران را به دخالت نظامی و ایجاد تفرقه در کشورهای عربی و اسلامی متهم می‌کنند.

روز گذشته کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای از آنچه «مداخله ایران در یمن» می‌خواند، به تندی انتقاد کرد. واشنگتن تهران را به «بهره‌برداری از فاجعه انسانی عظیم در یمن به نفع خود» متهم کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لاله

    به استثنای کشور چین، هیچ کشوری دیگری چنین نیروی چند ملیونی ندارد، چینی ها یک میلیارد و سیصد و پنجاه جمعیت دارند و 24 میلیون نفر نیور که از بس زیاد است که انها به گماشتگی مبرند! هدف از بسیج ، ایجاد حزب پادگانی سراسری بوده است که با تسلط بر مساجد و اماکن مذهبی، انها به یک پایگاه کنترل مردم کند، بسیج در برابر مردم است. و نه برای مردم. بسیج اگر مردمی بود، یک کودتا میکرد و این همه ملا وبقیه دزدان میریخت بیرون ادارات و نهادها و جلوی غارت بیت المال میگرفت. مردم یعنی بیت المال، مردمی یعنی اینکه سهام 300 میلیارد دلار ثروت عمومی رایگان میان همه مردم توزیع شود و نه میان سرمایه دارها و رانتخوارها .

  • naseem

    دستگیری هشت نفر از هموطنان به‌دلیل کمک به زلزله‌زدگان در غرب کشور! نیروهای امنیتی در غرب کشور هشت تن از هموطنان را به جرم افشاگری پیرامون وضعیت زلزله‌زدگان و بی‌عملی کارگزاران دستگیر کردند!. بر اساس همین گزارش ارژنگ زرگوش خبرنگار یک هفته‌نامه استانی به جرم انتشار یک ویدیو از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و بی‌عملی کارگزاران در تاریخ 2آذر 96 در روستای گاومیش‌چران از توابع شهرستان گیلان غرب توسط مأموران اطلاعات دستگیر شد. این خبرنگار در ویدیو ارائه شده گفته بود ”مسئولان هیچ خدمتی به مردم نمی‌کنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها می‌باشند“. از سویی دیگر چهار شهروند در سردشت به نام‌های «رحمان مدنی»، «ادریس محمودی»، «جوانرو قادری» و «سلام گلنواز» به اتهام افشاگری بی‌عملی کارگزاران در قبال فاجعه زلزله دستگیر شدند. در همین حال در روز یکشنبه و دوشنبه 28 و 29آبان نیز دو هموطن دیگر به نامهای مجید حسنیانی در روستای میرآباد بوکان و قاسم زرگرزاده در کرمانشاه به همین دلیل دستگیر و روانه زندان شدند. شهرام فرهادی نیز در تاریخ 25آبان 96 هنگام بارگیری کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در سنندج دستگیر شد!

  • faryad

    انتقام از مردم بیکار و در قفس ایران: ‏اجرای حکم ⁧‫شلاق‬⁩ در ملاعام به اتهام دزدی در تالش ***