ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد: ورود "فتنه‌گر، ضدانقلاب و غرب‌گرا" ممنوع است

در روزی که محمدباقر قالیباف و حسین دهقان به سمت مشاوران رئیس دانشگاه آزاد در امور نخبگان منصوب شدند، معاون فرهنگی این دانشگاه معیار حضور در آن را «پیروی از امام و رهبری» خواند.

در روزی که محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع به سمت مشاور رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شدند، معاون فرهنگی این دانشگاه گفت که ورود «فتنه‌گران، ضدانقلابیون و غرب‌‌گراها» به این نهاد آموزشی ممنوع است.

کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد

ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یکشنبه پنجم آذر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران از ممنوع‌کردن سخنرانی اصلاح‌طلبان به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه آزاد دفاع کرد.

او با قائل‌شدن «ماهیت ضداستکباری و ضدآمریکایی» برای ۱۶ آذر به توجیه ممنوعیت سخنرانی اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت از مراسم روز دانشجو «می‌بایست به منظور بالا بردن بصیرت سیاسی و آشنا کردن نسل جوان با فراز و فرودهای سیاسی گذشته کشور به ویژه دخالت‌های آمریکا و استکبار جهانی استفاده کرد و در واقع یک حرکت بصیرتی و معرفتی برای شناخت بیشتر مسائل سیاسی واقعی شکل بگیرد و به شدت از سیاسی‌کاری و ورود به بازی‌های سیاسی بی‌حاصلی که معمولا برخی از جریانات دوست دارند در دانشگاه رخ دهد، پرهیز شود.»

او تلویحاً اصلاح‌طلبان را افرادی خواند که «دل در گرو آمریکا دارند» و گفت: «افرادی که دل در گرو آمریکا دارند یا به تعبیر امام (ره) خواب آمریکا را می‌بینند به هیچ قیمتی جایی در دانشگاه آزاد ندارند و حق ورود به دانشگاه‌ها، جریان‌سازی، تبلیغ غرب‌گرایی، استکبار و آمریکا را ندارند.»

ابراهیم کلانتری حضور در دانشگاه آزاد را برای غیرخودی‌ها «ممنوع» دانست و گفت: «افرادی که دل در گرو استکبار آمریکا و اسرائیل داشته باشند و می‌خواهند جاده صاف کن جریانات معاند باشند و همچنین محکومان فتنه که در فتنه حضور فعال داشتند و علیه نظام اسلامی گام برداشتند قطعا هیچ جایی در دانشگاه‌های کشور نداشته و نخواهند داشت.»

محافظه‌کاران در جمهوری اسلامی ایران اعتراض‌های مردمی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ را «فتنه» می‌خوانند و منتقدان حکومت را عموماً «وابسته به بیگانه» یا «غرب‌گرا» می‌دانند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در نهایت معیار حضور در این دانشگاه را «اعتقاد به امام و رهبری» دانست: «کسانی که به انقلاب، امام و رهبری معتقد باشند می‌توانند در برنامه‌های دانشگاه آزاد شرکت کنند و ورود افرادی که به این مسائل اعتقادی ندارند و قبلا هم این را نشان داده‌اند به دانشگاه آزاد ممنوع است.»

کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در جمع چند معترض به اجرانشدن صحیح قانون حجاب در دانشگاه‌ها

چندی پیش علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به رئیس دانشگاه آزاد واحد اراک دستور داد تا یک استاد را به دلیل «اهانت به مقدسات اسلام» فوراً از کار اخراج کند.

    حضور دو سپاهی سابق در هیأت امنای باشگاه نخبگان

    سخنان کلانتری درباره معیارهای حضور در دانشگاه آزاد یکشنبه و همزمان با ادامه پاکسازی این نهاد منتشر شد. فرهاد رهبر، رئیس‌ دانشگاه آزاد در همین روز طی احکامی جداگانه دو مقام نظامی سابق سپاه پاسداران را به سمت مشاوران خود در امور یک نهاد پژوهشی برگزید.

    محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران و حسین دهقان، وزیر دفاع پیشین که اکنون مشاور علی‌ خامنه‌ای، رهبر ایران در حوزه صنایع دفاعی است، در کنار عده‌ای دیگر به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان انتخاب شدند.

    روند تغییرات در این دانشگاه با قبضه شدن قدرت در دستان علی‌اکبر ولایتی، سیاستمدار باسابقه و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی آغاز شد. او پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیأت امنای دانشگاه آزاد از سوی علی خامنه‌ای به این سمت انتخاب شد.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • خسرو

        حاج آقا! آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا!!! ؟؟؟ درب بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد تخته شده چراکه دیگر دانشجویی ندارد! دانشگاههای تهران هم بزودی یکی پس از دیگری تخته خواهند شد. نرخ رشد جمعیت کشور به مدد مدیریت جهادی و امام زمانی امثالکم در یک دوره 10 ساله به زیر یک در صد رسیده است بطوریکه در هیچ کشوری در دنیا سابقه ندارد..اقتصاد کشور را نابود کرده اید . سرنوشت سه نسل از جوانان کشور را سوزانده اید. تمامی منابع کشور را غارت کرده اید . تمامی کارخانه ها و چرخهای اقتصادی کشور را به آتش کشیده اید. کل اقتصاد و فرهنگ و ورزش و ... کشور را به فساد کشانده اید . حالا بفرمایید این ساختمانهای عن قریب متروکه را اسلامی کنید. برای درب و دیوارهایشان روضه خوانی و زیارت عاشورا راه بیندازید. تمامی کرسی های آموزشی را بدهید به سرداران سپاه و اقازاده هایتان. از بشار شیمیایی هم میتوانید دعوت کنید با سوخو 35 بیاید نحوه شیمیایی کردن زنان و کودکان را تدریس کند. اعطای دکترای افتخاری به پوتین هم یادتان نرود.