ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناسزاگویی دادستان کل ایران به یک زن عضو کانون وکلا

محمدجعفر منتظری یک‌روز پس از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، یک زن عضو کانون وکلا را «نابه‌کار» و «زنیکه جاسوس» خواند.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران به یک زن عضو کانون وکلای دادگستری بدون نام‌بردن از او ناسزا گفت. او همچنین محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران را نیز متهم به «کلکسیونی از نقض قوانین» دانست.

دادستان کل ایران

منتظری یکشنبه پنجم آذر، یک‌روز پس از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، نسبت به یک زن عضو کانون وکلا به خشونت کلامی دست زد و گفت: «یکی از اعضای کانون وکلا، یک زن نابکار رفت و خود را یک روز در دامن فرانسوی ها، یک روز انگلیسی ها، یک روز آمریکایی ها و یک روز اسراییلی ها انداخت خوش رقصی‌ها را کرد و حتی آه از نهاد یکی از اعضای کانون برنیامد و نگفتند "زنیکه جاسوس" ما شما را از کانون بیرون می‌کنیم.»

قوه قضائیه ایران تا به‌حال چندین وکیل و حقوق‌دان زن سرشناس را تحت تعقیب قرار داده و به زندان‌ محکوم کرده است. از جمله آنها می‌توان به شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، نسرین ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر اشاره کرد.

او که از جانب خود ضرورت اصلاح در کانون وکلا را مطرح می‌کرد، خواستار حضور «جریان بسیج و حزب‌اللهی‌ها» در کانون وکلا شد. منتظری که در گردهمایی حقوقدانان بسیجی و بزرگداشت هفته بسیج در حسینیه فاطمه الزهرا سخن می‌گفت، چنین استدلال کرد: «چه کسی باید [کانون وکلا] اصلاح کند؟ یک زمانی به قوه قضاییه واگذار کردند و قانونی گذراندند اما به دلایلی موفق نشدند. به خودشان واگذار کنیم که خب یک اکثریتی هستند که نمی‌خواهند کارهایی را انجام دهند. چرا نباید جریان بسیج و حزب اللهی‌ها در چنین مرکز مهمی، تشکل فعال و به روز داشته باشند.»

کانون وکلای دادگستری یک نهاد بسیار قدیمی غیردولتی و مستقل است که سال ۱۳۳۱ به موجب لایحه استقلال کانون وکلا به وجود آمد.

واکنش به احمدی‌نژاد

دادستان کل ایران همچنین در ادامه سخنانش به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران تاخت و گفت: «در چهار سال دوم مدیریت این فرد، کلکسیونی از نقض قوانین در این دوره وجود دارد حتی قهر کردن و خانه نشینی، بوسه بر تابوت یک کافر و بوسه بر گونه مادر چاوز و حتی مقابله با رهبری،جابه جایی بودجه ها در شناسنامه این فرد وجود دارد.»

او در واکنش به آخرین اظهارات احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای ویدئویی سخن می‌گفت. رئیس‌جمهوری پیشین ایران قوه قضائیه این کشور را به تندی نقد کرده بود و رئیس آن، صادق آملی لاریجانی را «دیکتاتور» خوانده بود.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Ghasem

      این آخوندکثیف را چه کسی به این سمت گمارده این که انگلی بیش نیست .این جایش در مسجد است .دادستان کل کشور .کشور از مسئولین بیسواد پر شده نتیجه آن هم اختلاس دزدی چپاول وووو می باشد .تا دیر نشده ایران را به با سوادان واگذار کنید .