ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح سوال از وزیر اطلاعات به دلیل تعقیب قضائی پرستو فروهر

شماری از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات به دلیل شکایت این وزارتخانه از پرستو فروهر طرح سوال کردند. آنها وزارت اطلاعات را به «کوتاهی در رسیدگی و برخورد با آن جنایت دهشتناک» متهم می‌کنند.

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از محمود علوی، وزیر اطلاعات به دلیل شکایت این وزارتخانه از پرستو فروهر، فرزند داریوش فروهر و پروانه اسکندری، از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای طرح سوال کردند.

یادبود داریوش و پروانه فروهر امسال در سکوت برگزار شد، اما پرستو فروهر تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است

فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس یکشنبه پنجم آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که «سوال من، خانم‌ها مافی، سیاوشی، اولادقباد و آقایان پارسایی و محمود صادقی از آقای علوی این است که چرا وزارت اطلاعات به جای رسیدگی و تعقیب و مجازات قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری، از دختر ایشان که برای برگزاری مراسم بزرگداشت آنها فعالیت کرده شکایت کرده است.»

نمایندگان سوال‌کننده وزارت اطلاعات ایران را به «کوتاهی در کشف و تعقیب و رسیدگی و برخورد با آن جنایت دهشتناک که قلم از بیان آن شرم دارد» متهم کرده‌اند و در ادامه سوال خود نوشته‌اند: «اولاً وزارت اطلاعات تاکنون چه اقدامی برای شناسایی، تعقیب و مجازات عامران و مباشران آن جنایت فجیع انجام داده است و ثانیا چرا به جای دلجویی از بازماندگان همه ساله برای بازماندگان ایشان مزاحمت ایجاد می‌کند و چرا پس از برگزاری مراسم از دختر ایشان در دادگاه انقلاب شکایت کرده است؟»

پرستو فروهر هر سال برای برگزاری مراسم بزرگداشت پدر و مادرش از آلمان به ایران سفر می کند. وزارت اطلاعات ایران به او گفته بود که امسال برگزاری مراسم یادبود مجاز است و منع قانونی ندارد، اما مأموران حاضر با «عناصر ضدانقلاب که قصد سوء‌استفاده از این مراسم را دارند»، برخورد خواهند کرد.

با این حال، وزارت اطلاعات سه روز پس از برگزاری سالگرد از پرستو فروهر شکایت کرد و پرونده‌ای در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به همین سبب تشکیل شد.

پرستو فروهر پس از برگزاری جلسه دادگاه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با رادیو زمانه گفت: «دادگاه نکته تازه‌ای نداشت. با توجه به محتویات پرونده بیشتر شامل پرونده‌سازی بدون سند و مدرک می‌شد. مطالب داخل پرونده حالت تبلیغی و شعاری داشت و بیشتر به کار روزنامه‌هایی از جنس کیهان می‌آمد.»

روز شنبه علی مطهری، نائب رئیس مجلس و محمود صادقی، نماینده تهران نسبت به تشکیل پرونده قضائی علیه پرستو فروهر اعتراض کرده بودند. صادقی در توئیتی وعده طرح سوال از وزیر اطلاعات را مطرح کرده بود. هرچند نام علی مطهری در میان امضاکنندگان این نامه دیده نمی‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.