ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گران شدن ۱۰.۹ درصدی مسکن در تهران

آخرین گزارش‌های بانک مرکزی ایران نشان‌ می‌دهد که قیمت مسکن و کرایه مسکن در تهران افزایش یافته است.

آخرین گزارش‌های بانک مرکزی ایران نشان‌ می‌دهد که قیمت مسکن و کرایه مسکن در تهران افزایش یافته است.

مسکن در تهران ـ عکس از آرشیو

خبرگزاری تسنیم به نقل از آخرین گزارش بانک مرکزی نوشته است که در آبان‌ماه‌ امسال در تهران متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های املاک ۴۸.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۹.۶ و ۸.۵ درصد رشد داشته است.

در هشت ماه ابتدایی سال جاری نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران ۴۶.۵ میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

پیش از این در یکم مهرماه علی چگنی، مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ایران گفته بود که قیمت مسکن نسبت به یک‌ سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن ایران نیز از افزایش ۶۰ درصد قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته خبر داده بود.

گرانی مسکن و اجاره بها همچنان ادامه دارد و داشتن خانه مستقل برای خانوارهای کم‌درآمد دشوارتر می‌شود.

طبق آماری که رسانه‌های داخلی ایران منتشر کرده‌اند، چهار میلیون خانوار ساکن ایران به صورت فشرده و در واحدهای مسکونی مشترک زندگی می‌کنند و یک ششم خانوارهای ساکن ایران فاقد یک واحد مسکونی مستقل هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.