ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جوانفکر خطاب به اژه‌ای: رفتار توهین‌آمیزتان را اصلاح نکنید پشیمان خواهید شد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس مطبوعاتی خود محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را «یک لات از چشم افتاده» خواند. علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد به‌ او پاسخ داده و گفته است که این توهین‌ها را فقط مقامات قضائی که مصونیت دارند مطرح می‌کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس مطبوعاتی خود محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را «یک لات از چشم افتاده» خواند. علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد به‌ او پاسخ داده و گفته است که این توهین‌ها را فقط مقامات قضائی که مصونیت دارند مطرح می‌کنند.

علی‌اکبر جوانفکر از یاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد

علی‌اکبر جوانفکر سه‌شنبه ۷ آذر در پی کنفرانس مطبوعاتی محسنی اژه‌ای در کانال تلگرامی خود به دفاع از احمدی‌نژاد پرداخت و خطاب به سخنگوی قوه قضائیه نوشت: «این اتهامات و توهین‌ها را فقط و فقط جناب عالی و سایر مقامات قضائی با برخورداری از مصونیت ناشی از سوء استفاده‌های آشکار از موقعیت خود می‌توانید مطرح کنید و الا اگر هر مقام مسئول یا شهروند دیگری این ادبیات سخیف را به کار گیرد، بلافاصله با برخورد شدید دستگاه قضائی و به تبع آن همان سوئیت معروف اوین مواجه خواهد شد. البته در دنیای امروز این رفتار را استبداد و دیکتاتوری دستگاه قضائی می‌نامند.»

محسنی اژه‌ای در پاسخ به انتقادهای روزهای اخیر احمدی‌نژاد به قوه قضائیه این انتقادها را «ده‌ها دروغ و خلاف واقع و گنده‌گویی و توهین به این و آن» خواند و گفت زبان برخی افراد و «هرز شده‌ است».

محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه دوم آذرماه در گفت‌وگوی ویدئویی با سایت «دولت بهار» به قوه قضائیه حمله کرد و آن را ناقض قانون اساسی دانست. او در این مصاحبه گفت: «اگر قرار بود دیکتاتوری قوه قضائیه داشته باشیم انقلاب نمی‌کردیم» و قوه قضائیه «تنها قوه‌ای است که نظارتی بر آن نیست، تنها قوه‌ای است که ۳۸ سال است کسی از آن انتقاد نکرده است».

جوانفکر به محسنی‌اژه‌ای گفته است که انتقادهای احمدی‌نژاد « مستدل و منطقی » است. او احمدی‌نژاد را «مردمی‌ترین و موفق‌ترین» رئیس جمهوری ایران دانست که هنوز در بین مردم «محبوب» است.

جوانفکر در یادداشت خود پیشنهاد داده تا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و احمدی‌نژاد به خیابان بروند و در میان مردم قدم بزنند تا معلوم شود که چه کسی «محبوب» است.

جوانفکر هم اژه‌ای را در کنفرانس مطبوعاتی‌اش «عصبی، تندخو، هتاک، ناآرام و انتقام گیرنده» توصیف کرد و افزود «این رفتار تند و غیرمعمول» مختص اژه‌ای نیست و محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز پیش از او «سخنان عجیب و غریبی» را بر زبان آورد که به گفته جوانفکر نشان‌دهنده آن است که «تا چه حد سایه سنگین سیاست و انگیزه‌های سیاسی بر مواضع و رفتار مقامات قضائی مستولی شده است.»

محمدجعفر منتظری روز یکشنبه ۵ آذر محمود احمدی‌نژاد را به «دروغگویی» متهم کرده بود.

جوانفکر از محسنی اژه‌ای و محمدجعفر منتظری خواسته است تا «به تبعات سوء سخنان توهین آمیز»شان توجه کنند و «به فوریت در صدد اصلاح و جبران گفتار و رفتار خود برآیید» و گرنه نظام و مردم آن‌ها را از اتخاذ چنین مواضعی «به شدت پشیمان خواهند کرد».

تنش بین جناح احمدی‌نژاد و مقامات حکومتی و دولتی در روزهای اخیر شدت گرفته است. محسن رفیقدوست از مسئولان اصلی سپاه پاسداران در سال‌های نخست انقلاب روز گذشته (دوشنبه) درباره احمدی‌نژاد گفته بود که «به‌زودی خدمتش خواهند رسید. قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    چرا همچنان موسوی و کروبی را بخاطر اعتراض به انتخاب یک لات از چشم افتاده در محصورنگه داشته اید ؟!