ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب

<p>اتحاديه عرب می&zwnj;گويد قصد دارد عضويت سوريه را در اين اتحاديه تعليق کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، وزيران خارجه اتحاديه عرب روز يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ در نشستی اعلام کردند اعضای اين اتحاديه به دليل &quot;خودداری&quot; سوريه از اجرای قطعنامه&zwnj;ها و درخواست&zwnj;های اتحاديه درصدد هستند عضويت این کشور را تعليق کنند.</p> <p>العربيه به نقل از &quot;منابع مطلع&quot; اعلام کرد کشورهای عربی می&zwnj;خواهند يک جدول زمان&zwnj;بندی شده برای انتقال مسالمت&zwnj;آميز قدرت به دولت بشار اسد ارائه دهند.</p> <p>اتحاديه عرب پيشتر نيز از دولت سوريه خواسته بود &quot;سرکوب مخالفان و خونريزی&quot; را متوقف کند و &quot;گام&zwnj;های عملی برای انتقال مسالمت&zwnj;آميز قدرت بردارد&quot; اما سوريه، اتحاديه عرب را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.</p> <blockquote> <p>وزيران خارجه اتحاديه عرب اعلام کردند اعضای اين اتحاديه به دليل خودداری سوريه از اجرای قطعنامه ها و درخواست های اتحاديه درصدد هستند عضويت آن را تعليق کنند</p> </blockquote> <p>شمار کشته&zwnj;شدگان ناآرامی&zwnj;های سوريه در هشت ماه گذشته از سه&zwnj;هزار نفر فراتر رفته است.</p> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت در بين کشته&zwnj;شدگان، دست&zwnj;کم ۱۸۷ کودک نيز وجود دارد.</p> <p>با افزايش خشونت&zwnj;ها در سوريه، آمريکا و کشورهای اروپايی تلاش داشتند تا با تصويب قطعنامه&zwnj;ای عليه دولت سوريه در شورای امنيت سازمان ملل، مقامات اين کشور را به دليل &quot;سرکوب مخالفان&quot; تحريم کنند اما روسيه و چين که از اصلاحات در سوريه حمايت می&zwnj;کنند، اين قطعنامه را وتو کردند.</p> <p>با اين حال آمريکا و اتحاديه اروپا، تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه&zwnj;ای عليه شماری از مقامات سوريه و صنعت نفت و گاز اين کشور اعمال کرده&zwnj;اند.</p> <p>در همين حال شورای ملی انتقالی ليبی با به رسميت شناختن شورای ملی سوريه اعلام کرد سفارت سوريه را در طرابلس تعطيل می&zwnj;کند.</p> <p>ديمتری مدودف، رئيس&zwnj;جمهوری روسيه که کشورش با تحريم سوريه موافق نيست، با اين حال چندی پيش هشدار داد &quot;مقامات سوريه يا بايد در اين کشور اصلاحات انجام داده و يا کنار بروند.&quot;</p> <p>شورای همکاری کشورهای خليج فارس نيز روز جمعه کشورهای عربی را به برگزاری نشستی فوری درباره اوضاع سوريه فراخواند.</p> <p>اين شورا که عربستان، امارات متحده عربی، کويت، قطر،عمان و بحرين در آن عضويت دارند، معتقد است اين نشست بايد در سطح وزيران امور خارجه برگزار شود و مسايل انسانی و بحث درباره توقف کشتار در سوريه در دستور کار آن قرار داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p>

اتحاديه عرب می‌گويد قصد دارد عضويت سوريه را در اين اتحاديه تعليق کند.

به گزارش العربيه، وزيران خارجه اتحاديه عرب روز يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ در نشستی اعلام کردند اعضای اين اتحاديه به دليل "خودداری" سوريه از اجرای قطعنامه‌ها و درخواست‌های اتحاديه درصدد هستند عضويت این کشور را تعليق کنند.

العربيه به نقل از "منابع مطلع" اعلام کرد کشورهای عربی می‌خواهند يک جدول زمان‌بندی شده برای انتقال مسالمت‌آميز قدرت به دولت بشار اسد ارائه دهند.

اتحاديه عرب پيشتر نيز از دولت سوريه خواسته بود "سرکوب مخالفان و خونريزی" را متوقف کند و "گام‌های عملی برای انتقال مسالمت‌آميز قدرت بردارد" اما سوريه، اتحاديه عرب را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

وزيران خارجه اتحاديه عرب اعلام کردند اعضای اين اتحاديه به دليل خودداری سوريه از اجرای قطعنامه ها و درخواست های اتحاديه درصدد هستند عضويت آن را تعليق کنند

شمار کشته‌شدگان ناآرامی‌های سوريه در هشت ماه گذشته از سه‌هزار نفر فراتر رفته است.

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت در بين کشته‌شدگان، دست‌کم ۱۸۷ کودک نيز وجود دارد.

با افزايش خشونت‌ها در سوريه، آمريکا و کشورهای اروپايی تلاش داشتند تا با تصويب قطعنامه‌ای عليه دولت سوريه در شورای امنيت سازمان ملل، مقامات اين کشور را به دليل "سرکوب مخالفان" تحريم کنند اما روسيه و چين که از اصلاحات در سوريه حمايت می‌کنند، اين قطعنامه را وتو کردند.

با اين حال آمريکا و اتحاديه اروپا، تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه شماری از مقامات سوريه و صنعت نفت و گاز اين کشور اعمال کرده‌اند.

در همين حال شورای ملی انتقالی ليبی با به رسميت شناختن شورای ملی سوريه اعلام کرد سفارت سوريه را در طرابلس تعطيل می‌کند.

ديمتری مدودف، رئيس‌جمهوری روسيه که کشورش با تحريم سوريه موافق نيست، با اين حال چندی پيش هشدار داد "مقامات سوريه يا بايد در اين کشور اصلاحات انجام داده و يا کنار بروند."

شورای همکاری کشورهای خليج فارس نيز روز جمعه کشورهای عربی را به برگزاری نشستی فوری درباره اوضاع سوريه فراخواند.

اين شورا که عربستان، امارات متحده عربی، کويت، قطر،عمان و بحرين در آن عضويت دارند، معتقد است اين نشست بايد در سطح وزيران امور خارجه برگزار شود و مسايل انسانی و بحث درباره توقف کشتار در سوريه در دستور کار آن قرار داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.