ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابهام در سرنوشت بیش از ۱۲۰۰ کارگر حمل و نقل خلیج فارس

اعتراض کارگران به خصوصی‌سازی شرکت به دلیل منافعی که پشت آن وجود داشت مسکوت گذاشته شد. حال با خطر ورشکستگی شرکت سرنوشت بیش از ۱۲۰۰ کارگر آن در ابهام است

کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس هشت ماه معوقات مزدی دارند. بدهی‌های شرکت سیر صعودی دارد و فعالیت‌های این شرکت در آبادان نیز در حال توقف است. روز سه‌شنبه ۷ آذر جلسه‌ای در اداره کار تهران برای بررسی وضعیت این شرکت برگزار شد. رئیس کانون شوراهای اسلامی کار جنوب غرب تهران در پی این جلسه گفته است با توجه به خطر ورشکستگی شرکت، روشن نیست چه سرنوشتی در انتظار بیش از ۱۲۰۰ کارگر آن است.

عکس از آرشیو- تجمع 27 تیر کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوص‌سازی

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس با ۳۰ شعبه‌ در شهرهای مختلف ایران و بیش از ۶۰۰ دستگاه خودروی سنگین و اموال غیرمنقول، تیر سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

مشکلات ۱۲۸۶ نفر کارگر این شرکت که در شهرهای مختلف مشغول به کار هستند، در پی این واگذاری آغاز شد. شرکت «احیا گستر هرمز» مالک جدید شرکت بر خلاف توافقات قبلی، دستمزد کارکنان را بموقع نپرداخته و بیمه تکمیلی آنان را لغو کرد. حق بهره‌وری و حق اضافه‌کاری را حذف کرد و در سیستم پرداخت حقوق ماهانه تعییراتی ایجاد کرد که سبب تاخیر در پرداخت حقوق‌ها شد.

علیرضا فتحی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار جنوب غرب تهران که روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت این کارخانه در اداره کار حضور داشته در گفتکو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت: از آنجا که در واگذاری سهام شرکت حمل و نقل خلیج فارس به شرکت احیا گستر هرمز اهلیت خریدار آن احراز نشده،  نگرانی‌های از بابت ورشکستگی آن با بیش از ۱۲۰۰ کارگر وجود دارد.

فتحی افزوده است زمان واگذاری کارگران برابر خصوصی سازی اعتراض و مقاومت می‌کردند اما اعتراضات «به دلیل منافعی که پشت آن وجود داشت مسکوت گذاشته شد و حالا مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار بیش از ۱۲۰۰ کارگر آن است.»

کارکنان شرکت حمل و نقل خلیج فارس در ماه‌های گذشته بارها در اعتراض به تعویق مطالبات و عدم امنیت شغلی تجمع کرده‌اند.

آن‌ها در تجمع ۲۷ تیر که مقابل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد گفتند واگذاری این شرکت به قیمتی بسیار پائین‌تر از قیمت واقعی صورت گرفته است.

کارگران که برای شرکت در این تجمع اعتراضی از شهرهای مختلف به تهران سفر کرده‌ بودند علاوه بر اعتراض به نپرداختن دستمزدها و سایر مطالباتشان گفتند با توجه به کوچک شدن حجم فعالیت‌های شرکت در ماه‌های اخیر نگرانند فعالیت شرکت متوقف و خود بیکار شوند.

به گفته کارگران کارفرما در ماه‌های اخیر از خرید لوازم و تجهیزات تعمیرگاهی برای راه اندازی خودروهای معیوب خودداری کرده و در نتیجه تعداد قابل توجهی از ناوگان شرکت که نیاز به تعمیرات جزئی دارند، بدون استفاده مانده‌اند و حجم فعالیت‌ها کوچک شده است.

کارگران با توجه به این روند نگرانند کارفرما قصد تعطیلی کامل شرکت را داشته باشد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار جنوب غرب تهران گفته است روز پنجشنبه جلسه دیگری در اداره کار برای بررسی وضعیت این کارخانه تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.