ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فتح حماس را به عدم پایبندی به توافق دوجانبه متهم کرد

سازمان فلسطینی فتح، دو روز پیش از موعد انتقال قدرت در نوار غزه، جنبش حماس را متهم کرد که توافق‌نامه آشتی میان دو طرف را رعایت نکرده است.

سازمان فلسطینی فتح، دو روز پیش از موعد انتقال قدرت در نوار غزه، جنبش حماس را متهم کرد که توافق‌نامه آشتی میان دو طرف را رعایت نکرده است.

عزام الاحمد، از مسئولان بلندپایه سازمان فتح (راست) و صالح العاروری، از رهبران حماس در هنگام امضا توافق‌نامه صلح در قاهره ـ ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عزام الاحمد، از مسئولان بلندپایه سازمان فتح در رام‌الله گفت: «حماس به توافقی که در قاهره امضا کرده تا به انشقاق پایان داده شود، احترام نمی‌گذارد.»

او افزود: «در حال حاضر، مشکلات و موانع ایجاد شده توسط حماس همچنان وجود دارند و در حال رشدند.»

سازمان فتح و جنبش اسلامی حماس، دو گروه اصلی فلسطینی‌ها، با حمایت مصر در روز ۱۲ اکتبر / ۲۰ مهر توافق کردند تا حماس قدرت را در نوار غزه به مقامات تشکیلات خودگردان واگذار کند. این انتقال قدرت تا فردا (جمعه) باید انجام می‌شد. حماس از سال ۲۰۰۷ قدرت را در غزه در دست دارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین که در رام‌الله مستقر است و قصد دارد دولت مستقل فلسطینی را ایجاد کند از سوی جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بیشتر مقامات آن از اعضا و رهبران سازمان فتح هستند.

توافق ۱۲ اکتبر قرار است به یک دهه اختلافات فلسطینی‌ها پایان دهد. این اختلافات برای مردم غزه فاجعه‌بار و به لحاظ سیاسی برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها زیان‌بار بوده است.

قرار است بر اساس توافق صورت گرفته برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تا پایان سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.