ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیکار شدن ۱۴۷ کارگر کارخانه پروفیل ساوه

پایان قرارداد کار باعث کنار گذاشته شدن ۱۴۷ کارگر کارخانه پروفیل ساوه شده. از این کارگران به عنوان کارگران باسابقه یاد شده است.

پایان قرارداد کار باعث کنار گذاشته شدن ۱۴۷ کارگر کارخانه پروفیل ساوه شده. از این کارگران به عنوان کارگران باسابقه یاد شده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روز پنجشنبه ۹ آذر ماه از قول منابع کارگری خود این خبر را منتشر کرده و نوشته است کارگران کارخانه پروفیل ساوه در تماس با این خبرگزاری این خبر را تایید کرده‌اند.

تجمع کارگران پروفیل ساوه در اعتراض به بیکارسازی گسترده کارگران- عکس از آرشیو

داود میرزایی، دبیر خانه کارگر شهرستان ساوه نیز با تایید این خبر به ایلنا گفته است: «کارگران اخراجی پروفیل ساوه همگی مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که از آبان ماه قرارداد آنها تمدید نشده است.»

به گفته میرزایی در حال حاضر سوابق بیمه‌ای حدود ۱۰۰ نفر از این کارگران کامل است و آنها آماده بازنشسته شدن هستند: «سوابق بیمه‌ای بقیه کارگران بیکار شده تقریبا تا دو ماه دیگر کامل می‌شود و در این مورد کارفرما وعده کرده حق بیمه کارگران را تا موعد بازنشستگی پرداخت کند.»

دبیر خانه کارگر شهرستان ساوه همچنین گفته است در صورتی که کارفرما ۴درصد هزینه بازنشستگی این کارگران را پرداخت کند، همه این کارگران حداکثر تا دو ماه دیگر با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، بازنشسته خواهند شد.

بر اساس گزارش ایلنا، کارگران بیکار شده حدود ۲۰ سال سابق کار دارند و به امید بازگشت به کار، هنوز برای پیگیری مطالبات صنفی خود به مراجع رسیدگی به موضوع در اداره کار شکایت نکرده‌اند؛ گرچه به آخر رسیدن طرح چنین شکایت هایی نیز معمولا روندی زمانبر است و با وجود اینکه گاهی حکم به نفع کارگران صادر می‌شود، اما کارفرما همچنان از اجرای چنین احکامی سر باز می‌زند.

از سوی دیگر اما کارگران بیکار شده کارخانه پروفیل ساوه گفته‌اند در حالی از کار کنار گذاشته شده‌اند که دست‌کم شش ماه از مطالبات آنها پرداخت نشده است.

این کارگران درباره وضعیت بازنشستگی خود نیز گفته‌اند: «کارگران بیکار شده مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که در صورت تایید بازنشستگی آنها از سوی تامین اجتماعی، همگی بازنشسته خواهند شد.»

به گفته این کارگران اما کارفرما دلیل این «تعدیل‌ نیرو» را کاهش هزینه‌ها اعلام کرده و گفته است برای کم کردن هزینه‌های کارخانه باید تعداد نیروی کار کارخانه را به حداقل نیروی انسانی و نصف تعداد موجود برساند: «به همین دلیل زمزمه اخراج‌ شمار قابل توجهی از کارگران خط تولید به گوش می‌رسد.»

گفته می‌شود در حال حاضر حدود ۵۷۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول کارند.

کارخانه پروفیل ساوه در استان مرکزی در کیلومتر ۳ جاده ساوه به اصفهان واقع شده است.

  • آخرین خبرهای کارگری در زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.