ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پهپاد آمریکایی به مخفیگاه گروه حقانی در پاکستان

مخفیگاه شبکه حقانی در کوه‌های مرز پاکستان و افغانستان قرار داشت و چهار نفر در این حمله کشته شدند. از سرنوشت عبدالراشد حقانی، فرمانده این گروه اطلاعی در دست نیست.

یک پهپاد آمریکایی پنج‌شنبه ۳۰ نوامبر / ۱۰ آذر در طول مرز کوهستانی پاکستان و افغانستان به یک مخفیگاه شبکه حقانی حمله کرده و چهار نفر را کشته است.

پهپاد آمریکایی در آسمان پاکستان ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، دو مقام سازمان اطلاعات پاکستان و یکی از مسئولان دولت محلی از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و شلیک دو موشک به سوی مخفیگاه گروه حقانی تحت فرماندهی عبدالراشد حقانی، در خاک این کشور خبر دادند.

اگر حمله پهپاد آمریکایی به‌طور رسمی تأیید شود، این چهارمین حمله آمریکایی‌ها در پاکستان، از آغاز روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه خواهد بود.

یکی از مقامات پاکستانی با بیان این‌که ساکنان محلی ابتدا از یک انفجار در منطقه «اوپر کرم» خبر دادند، گفت: «بعد ما از طریق منابع اطلاعاتی‌مان فهمیدیم که یک پهپاد آمریکایی حقانی‌ها را هدف قرار داده است.»

شبکه حقانی از سوی جلال‌الدین حقانی، از فرماندهان طالبان، در دهه ۱۹۸۰، زمانی که مجاهدینِ افغان با نیروهای اتحاد شوروی سابق می‌جنگیدند، شکل گرفت.

آمریکا شبکه حقانی را یک گروه تروریستی می‌داند و بارها این گروه را در وزیرستان شمالی، در خاک پاکستان هدف قرار داده‌ است. با این حال حملات پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان بارها غیرنظامیان را نیز به کشتن داده است.

به‌رغم پیگیری مسئولان محلی هنوز معلوم نیست که عبدالراشد حقانی، فرمانده گروهی که مورد حمله پهپاد آمریکایی قرار گرفت در این عملیات کشته شده یا سالم مانده است.

در استراتژی نوین ترامپ در جنگ افغانستان، آمریکا از پاکستان خواسته است تا موضع سرسختانه‌تری در قبال گروه‌هایی همچون شبکه حقانی که در خاک پاکستان مستقر هستند، بگیرد. افغانستان نیز معتقد است که پاکستان قاطعانه با این گروه‌ها مقابله نمی‌کند.

شبکه حقانی از خاک پاکستان برای حمله به نیروهای ناتو، تحت فرماندهی آمریکا در افغانستان استفاده می‌کند.

اسلام‌آباد اتهامات علیه خود را رد می‌کند و افغانستان را متهم می‌کند که مانع از شبه‌نظامیان مستقر در خاک‌اش برای حمله به پاکستان نمی‌شود.

بیش از یک دهه است که پاکستان با ستیزه‌جویی‌های مرگبار اسلامگرایان مواجه است. در آخرین نمونه، روز گذشته (چهارشنبه) مردان مسلح به یک مسجد شیعیان در اسلام‌آباد حمله کرده و دو نفر را کشتند.

«لشکر جهنگوی»، یک گروه شبه‌نظامی که در سال ۱۹۹۶ در پاکستان تشکیل شده و از گروه‌های تندرو اسلامگراست مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرادی

    برداشت اشتباه از اسلام و قرآن و اصرار بر عمل به آن نتایج مهلکی دارد.... ایشان با اعتقادات صلب و مقدس نما سفارش قدرتمندان و مفسدین در لباس اسلام ...اسلام ناقص و خرافاتی... به مقابله با شوروی برخواستند...حالا باید مکافات عمل خود را پذیرا باشند ایضا نوع وطنی این گروه ها....