ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احکام سنگین زندان برای ۴۸ تن از نظامیان سابق آرژانتین

آن‌ها مسئول شکنجه و کشتار حدود ۸۰۰ نفر در دوران دیکتاتوری آرژانتین بودند. دادگاه ۴۸ تن از نظامیان سابق بزرگترین دادگاه تاریخ آرژانتین بود.

دادگاهی در بوئنوس آیرس ۴۸ تن از نظامیان سابق آرژانتین را به اتهام نقض حقوق بشر به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرد. این بزرگترین دادگاه تاریخ آرژانتین بود.

تصاویر قربانیان دیکتاتوری نظامی آرژانتین در مقابل ساختمان دادگاه عاملان آن

از این ۴۸ نفر، ۲۹ نفر به حبس ابد و ۱۹ نفر دیگر به ۸ تا ۲۵ سال زندان محکوم شدند. این نظامیان به اتهامی که ۷۸۹ نفر را در دوران دیکتاتوری نظامی سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ ربوده، شکنجه داده و یا در بیشتر موارد کشته‌اند، مجرم شناخته شدند.

شش نفر دیگر در بین این نظامیان در جایگاه متهم قرار داشتند که آزاد شدند، از جمله خوان آلِمان، خزانه‌دار دیکتاتور آرژانتین.

۱۰ تن از این محکومان پیش از این در دادگاهی به اتهامات دیگری در زمینه نقض حقوق بشر به زندان محکوم شده بودند، از جمله افسر نیروی دریایی آلفردو آستیز. او اکنون به اتهام ربودن داگمار هاگلین، دختر ۱۷ ساله سوئدی در سال ۱۹۷۷ به حبس ابد محکوم شده است.

این دادگاه پنج ساله به نقض حقوق بشر در مدرسه مکانیک دریایی (ESMA) رسیدگی کرد. این مدرسه بزرگترین اردوگاه دیکتاتوری نظامی آرژانتین بود که در آن بیش از چهار هزار نفر از مخالفان به قتل رسیدند. در میان قربانیان دو زوج فرانسوی نیز بودند. هشت قربانی دیگر توسط هواپیما به رودخانه لاپلاتا انداخته شدند.

در ۲۴ مارس ۱۹۷۶ دیکتاتوری نظامی با کودتا در آرژانتین روی کار آمد. بر اساس آمار گروه‌های مدافع حقوق بشر حدود ۳۰ هزار نفر در طول دوران هفت ساله حکومت دیکتاتوری کشته شدند. از سرنوشت بسیاری از آن‌ها همچنان اطلاعی در نیست و از آن‌ها به‌عنوان ناپدیدشدگان یاد می‌کنند.

در سال ۲۰۰۵ با لغو قانون عفو، موجی از محاکمه‌های مربوط به این دوران سیاه در آرژانتین آغاز شد. بر اساس آمار رسمی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ علیه بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر کیفرخواست صادر شد که از این بین ۶۶۹ نفر محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.