ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولوی عبدالحمید: تنها برای سفر به تهران و قم آزادم

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می‌گوید امکان تردد آزادانه در داخل ایران را ندارد. او گفته این محدودیت‌های به صورت غیر رسمی ابلاغ می‌شود.

عبدالحمید اسماعیل زهی، ملقب به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می‌گوید به جز سه استان تهران و سیستان و بلوچستان و قم برای سفر به دیگر استان‌های ایران محدودیت دارد.

عبدالحمید اسماعیل زهی، ملقب به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان

مولوی عبدالحمید در گفت‌وگویی با روزنامه ابتکار گفته «مثلاً مدتی قبل می‌خواستم به خراسان بروم و در تشییع جنازه‌ای شرکت کنم، برخی اشخاص با من تماس گرفتند و از من خواستند که در این مراسم شرکت نکنم و این مشکلات در سایر استان‌ها وجود دارد».

به  گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان، محدودیت‌هایی که برای تردد او به دیگر شهرهای ایران اعمال شده، به صورت غیررسمی ابلاغ می‌شود.

مولوی عبدالحمید درباره اینکه چرا اجازه ورود او به مشهد را ندادند گفت: «به هر حال من اگر به مشهد بروم، چند نفری اطراف من جمع خواهند شد و این مسئله را نمی‌توانند تحمل کنند و به شهر دیگری رفتم و به من گفتند که شما هماهنگ نکرده‌اید... من مشکلی با هماهنگی ندارم اما فکر می‌کنم با هماهنگی هم مشکل دوستان حل نخواهد شد».

او پیشتر نیز از محدودیت‌های اعمال شده در سفر به مشهد انتقاد کرده بود.

مولوی عبدالحمید می‌گوید در ایران تنگ‌نظری‌ها و تندروی‌هایی وجود دارد و ارتباط اهل سنت از جمله حنفی‌ها و شافعی‌ها با یکدیگر تحمل نمی‌شود. با این حال او تأکید کرد که در مجموع اهل سنت باهم هماهنگی لازم را دارند و در انتخابات اخیر نیز بسیار منسجم عمل کردند.

او بار دیگر با انتقاد از «تبعیض و نابرابری» علیه اقلیت‌های مذهبی در ایران، خواستار تغییر این وضعیت شد. او اظهارات را همزمان با سفر رئیس جمهوری به زابل بیان کرد.

شهریورماه امسال، مولوی عبدالحمید تحولات صورت‌گرفته در دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در زمینه رفع تبعیض نسبت به اهل سنت را «ضعیف» عنوان کرده بود.

با این حال، او در این مصاحبه مجدداً با حمایت از رئیس دولت گفت که توجه دولت آقای روحانی به مسائل اهل سنت بهتر از گذشتگان است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.