ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه هشدارآمیز رئیس سیا به قاسم سلیمانی

مایک پومپئو در نامه‌ای به فرمانده سپاه قدس هشدار داده که مسئولیت هر حمله‌‌ شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران علیه منافع آمریکا در عراق با تهران است. سلیمانی از گشودن نامه خودداری کرده.

مایک پومپئو، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) گفت که به قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران نامه نوشته و نسبت به رفتار تهدیدآمیز این کشور در عراق هشدار داده است. پومپئو را اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی احتمالی رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا می‌دانند.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قئس در عراق (عکس: آرشیو)

مایک پومپئو شنبه دوم دسامبر در سخنانی در مجمع سالیانه «دفاع ملی ریگان» از فرستادن نامه به قاسم سلیمانی خبر داد. او تاریخ ارسال این نامه را مشخص نکرد، اما گفت نامه را پس از آن ارسال کرده که سلیمانی به احتمال حمله نیروهای تحت امرش به سربازان آمریکایی در عراق اشاره کرده بود.

رئیس سیا گفت: «در این نامه گفته بودیم که او و ایران را مسئول هر حمله‌ نیروهای تحت کنترل آنها علیه منافع آمریکا در عراق خواهیم دانست. می‌خواستیم رهبران ایران این مسئله را به روشنی بلور درک کنند.»

به گفته پومپئو، قاسم سلیمانی از بازکردن نامه او خودداری کرده است.

نیروهای سپاه قدس پاسداران در کشورهایی همچون سوریه و عراق حضور دارند. این نیروها شبه‌نظامیان شیعه را برای جنگ علیه «دولت اسلامی» (داعش) و نیز مخالفان مسلح بشار اسد، رئیس دولت دمشق سازماندهی و آموزش داده‌اند. ایران حضور «مستشاری» نیروهایش در یمن را نیز تأیید کرده است.

قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس در مناطق جنگی سوریه و عراق حضور می‌یابد. تا کنون عکس‌هایی از او در کنار شبه‌نظامیان شیعه و سربازان اعزامی ایران به جنگ سوریه و عراق، موسوم به «مدافعان حرم» منتشر شده است.

    اشاره به حضور سلیمانی در کردستان عراق

    رئیس سیا در ادامه به رویدادهای پس از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اشاره کرد و گفت: «کافی است نگاهی به چند هفته اخیر و تلاش‌های ایرانی‌ها برای اعمال نفوذ در شمال عراق و دیگر نقاط آن کشور بیندازید تا ببینید که تلاش‌های ایران برای بدل‌شدن به قدرت مسلط در سرتاسر خاورمیانه رو به افزایش است.»

    قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در مراسم خاک‌سپاری یکی از اعضای کشته شده «مدافعان حرم»

    مقام‌های دولت ایالات متحده بارها ایران را به «اقدامات بی‌ثبات‌کننده»، «حمایت از تروریسم» و «مداخله در کشورهای خاورمیانه» متهم کرده‌اند. تهران همواره این اتهام‌ها را رد کرده است.

    پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان در ۲۵ سپتامبر، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که قاسم سلیمانی به رهبران اقلیم کردستان هشدار داده تا از کرکوک عقب‌نشینی کنند یا منتظر حمله نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران باشند.

      او برای دیدار با رهبران اقلیم کردستان عراق و نیز حضور در مراسم تدفین جلال طالبانی، رهبر درگذشته حزب «اتحادیه میهنی کردستان عراق»، به این منطقه سفر کرده بود.

      پومپئو در ادامه همچنین مدعی شد که عربستان سعودی به دلیل اقدامات «تهدیدآمیز» تهران، تمایل بیشتری به همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی با دیگر کشورهای خاورمیانه‌ای یافته است. اشاره‌ای به نزدیکی روزافزون عربستان و اسرائیل در برابر ایران.

      مایک پومپئو ژانویه سال جاری، پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ریاست سیا رسید. پس از طرح شایعاتی مبنی بر طرح ترامپ برای کنار گذاشتن رکس تیلرسون، وزیر خارجه، نام پومپئو به عنوان اصلی‌ترین نامزد جانشینی او مطرح شد.

      پومپئو به خاطر مواضع سخت‌گیرانه‌اش علیه ایران مشهور است.

      در همین زمینه

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        • توتان خامون

          نظام ولایی برخلاف تصور بسیرای، نوکر یا جیره خوار کسی نیست. نظام ولایی جاعشی، مستقل است و تمام دنیای سکولار باطل میداند، در دنییا پلشت سیست، ماوکیاولیسم واقعیت دارد، در دنیای سیاست کره شمالی ملحد کمونیست غیر مسلمان، میشود دوست ومتحد نظام ولایی جاعشی، یکی از اهداف رسمی و اعلام شده ایدئولوژیکش نابودی جهان سکولار از جمله امثال کره شمالی است. این حماقت یا جنون دنیا سکولار، را تنها میتوان با منفعت طلبی افراد متجاهل حکومتها درک کرد. هرگز نظام ولایی نوکر کسی نیست. این ظنام ولیی، به خوی و کارگزارن و موسسان خودش هم رحم نمیکند. اهریمن جاعش را نمیشود با توجیهات درک کرد. شیطان شیطان است.

        • خسرو

          حاج قاسم ! شهید زنده ! مالک اشتر زمان! به اربابانت بگو برای اینکه قداست کبریایی آقا امام زمانت حفظ شود و چهره های پلیدتان بیش از پیش رسوای عالم و آدم نشود پروسه پروپاگاندای تبلیغاتی شان را تغییر دهند.مردم ایران حتی دیگر به خدای دروغینتان هم اعتقادی ندارند چه رسد به شیادانی چون شما ...من الآدم الی الخاتم...

        • خسرو

          فریب این نامه های نا نوشته را نخورید. قلاده جمهوری اسلامی و افرادی همچون قاسم سلیمامی در دستان خود آمریکاست. جناب رییس CIA ! دیگر حتی اعراب هم فهمیده اند که این رژیم جنایتکار همچون یک ببر پوشالی بیش نیست. پس با خیال راحت نفت اعراب را سر بکشید.گوارای وجودتان....

        • ترامپ ترومپت زن

          ترامپ تاجر دنیا سیاست هم را مثل بازار مکاره می بیند گویا! این همه تحقیر ابرقدرت امریکا، خاک توی ننگ ارتش امریکا که یک سپاهی چنین به پشمش گرفته نامه اینها را !! بر خلاف تصور ، ترامپب بیشتر امرکیا دارد تحقیر میکند، هارت و هورت های بدون عمل او در مقابل کره شمالی و ایران... ابروی امریکا بیشتر میبرد!