ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آملی لاریجانی: انتقادهای احمدی‌نژاد از قوه قضائیه «خیانت به جمهوری اسلامی است»

رئیس قوه قضائیه انتقادهای محمود احمدی‌نژاد را «دروغ‌های عجیب و غریب» خواند و گفت که او می‌خواهد با «کار سخیف» خود بر «ارزش‌های انقلاب یک خط سیاه بکشد».

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه انتقادهای رئیس‌جمهوری پیشین ایران را مصداق «خیانت به جمهوری اسلامی ایران» دانست و به آنها پاسخ گفت.

احمدی‌نژاد: «ما با برادران لاریجانی مخالفیم»

آملی لاریجانی یکشنبه ۱۲ آذر در همایش بسیج حقوق‌دانان ادعا کرد که «تخریب و هجمه‌ها» علیه قوه قضائیه افزایش یافته است.

او بدون نام‌بردن از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران به انتقادهای جنجالی او از قوه قضائیه اشاره کرد و گفت که «در درون کشور کسانی علیه قوه‌ قضائیه و مسئولان دستگاه قضایی دروغ‌هایی را می گویند و این دستگاه را تخریب می کنند. آقایی که در چند دقیقه صحبت کردند و از مسئولان سابق بوده، ۵۰ حرف خلاف واقع علیه قوه‌ قضائیه گفته است، چرا؟ متاسفانه توجه نمی‌کنند که خیانت به جمهوری اسلامی ایران است.»

او سخنان احمدی‌نژاد را «خنجر از پشت‌زدن به نظام جمهوری اسلامی» خواند.

محمود احمدی‌نژاد هفتم آذر فقط چند ساعت بعد از آنکه سخنگوی قوه قضائیه از او به عنوان «یک لات از چشم افتاده» یاد کرد، در نامه‌ای سرگشاده، با لحنی متفاوت به رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد که به دلیل عملکرد قوه قضائیه و بی‌تفاوتی و ناکارآمدی دولت، وضع کشور «مدت‌هاست که از خط قرمز عبور کرده و به صفر نزدیک» شده است.

او روز پنج‌شنبه دوم آذرماه نیز در گفت‌وگوی ویدئویی با سایت «دولت بهار» به قوه قضائیه حمله کرده و آن را ناقض قانون اساسی دانسته بود. او در این مصاحبه گفت: «اگر قرار بود دیکتاتوری قوه قضائیه داشته باشیم انقلاب نمی‌کردیم» و قوه قضائیه «تنها قوه‌ای است که نظارتی بر آن نیست، تنها قوه‌ای است که ۳۸ سال است کسی از آن انتقاد نکرده است».

    قوه قضائیه و وضعیت زندان‌ها

    احمدی‌نژاد در آن گفتگو به وضعیت زندان‌ها در ایران نیز اعتراض کرد و با اشاره به کشته‌شدن ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویس در زندان گفت که «مثل آن بنده خدا که جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند؛ در وبلاگش یک چیزی نوشته بود. خب کی این کار را کرده؟ قوه قضاییه این کار را کرده.»

    احمدی‌نژاد ادعا کرده بود که بر سر مسئله ستار بهشتی با آملی لاریجانی «دعوا» کرده است. او مدعی شد که رئیس قوه قضائیه از زندان‌ها سرکشی نمی‌کند.

    رئیس‌جمهوری پیشین ایران گفت که درخواست او در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش برای دیدار از زندان اوین بی‌پاسخ ماند. او از قرارداشتن سازمان زندان‌های در حیطه نظارتی قوه قضائیه انتقاد کرد و آن را بر خلاف قانون اساسی خواند.

    هرچند آملی لاریجانی اشاره‌ای به ستار بهشتی نکرد، اما گفت که بر زندان‌ها نظارت می‌کند و به طور تصادفی از آنها سرکشی می‌کند. او همچنین الحاق سازمان زندان‌ها به قوه قضائیه را مطابق اساس قانون اساسی دانست.

    او انتقادهای محمود احمدی‌نژاد را «دروغ‌های عجیب و غریب» خواند و هشدار داد که «عده‌ای می خواهند برای خود کاسبی راه بیاندازند و بگویند ما منجی هستیم؛ چرا می‌خواهید به خاطر یک کار سخیف، روی ارزش‌های انقلاب یک خط سیاه بکشید؟»

    تنش بین نیروهای طرفدار احمدی‌نژاد و دستگاه قضائی ایران در هفته‌های اخیر شدت گرفته است. چند روز پیش از گفت‌وگوی دوم آذرماه احمدی‌نژاد با سایت «دولت بهار»، حمید بقایی، معاون اجرایی سابق او در دوران ریاست جمهوری، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای او و حبیب‌الله جزء خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد در اعتراض به اتهام‌های قضائی علیه آن‌ها در حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری، بست نشستند. احمدی‌نژاد با حضور در جمع آنها گفته بود که «ما با برادران لاریجانی مخالفیم.»

    این بست‌نشینی با دخالت نیروهای لباس‌ شخصی پایان یافت.

    پس از آن حمید بقایی از اعطای سکه به شخصیت‌های بلندپایه حکومتی از جمله ابراهیم رئیسی (تولیت آستان قدس رضوی)، محمد علی جعفری (فرمانده سپاه پاسداران)، حسن فیرورآبادی ( رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران) و غلامحسین محسنی اژه‌ای (سخنگوی کنونی قوه قضائیه، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان وقت کل کشور) خبر داد.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • توتان خامون

        برخلاف تصور، احمدی نژاد محدوده اخیتاراتش کم بوده، آیا خسارتی که حسن روحانی میزند به کشور، مقصر اصلی است؟ جواب نه! اینها تدارکچی و نوکر نظام ولایی - جاعشی ایران هستند. اینها بدون نظر رهبری و سران سپاه و اطلاعات آب نمی خورند. اما قطعا در جنایت و ظلمی نظام ولایی میکند، شریک جرم هستند. اگر یک درصد احمدی نژاد در اعترضاتش صادق باشد در عمل به نفع مردم است. هر چه اینها پته نظام ولایی بریزند بیشتر مردم به ماهیت ضد بشری و استبدادی و ظلم و فسادش اگاه میشوند. خیانتکار واقعی راس نظام و بقیه هستند که حتی به قانون اساسی متحجرانه ضد بشری شان هم عمل نمیکنند. البته این نظام ولایی از اول با خیانت روی کار امد. اولین خیانت نیروهای سملح شااهنشاهی کردند که با خیانت به شاه و کشور ایران به سمت مشتی انقلابی چپ و اسلام گرا رفتند و این کشور عقب مانده فکری-فرهنگی ایران بیشتر وبیشتر در ظلمت جهل و تجاهل بردند. نیروی مسلح یک کشور متعهد به منافع ملی باشد و نه مثل سپاه که سرانش در تلویزوین جاعش ایران رسما میگوید وظیفه اول سپاه حراست از تمامیت ارضی نیست! وظیفه اول سپاه حفظ نظام است! خائن قوه قضاییه است که دارد اصول تصریح شده قانون اساسای نقض میکند. قوه قضاییه در تمام سامانه هایش اصل 23 قانون اساسی یعنی ممنوعیت تفتیش عقاید نقض میکند و هر کسی در سامانه های قوه قضاییه بخواهد مراجعه قضایی و دادخواهی و عدالت کند اول باید تفتیش عقاید شود و حتما ییک از 5 گزینه (مسلمان-شیعه، مسلمان-سنی، کلیمی، مسیحی، زرتشتی) را انتخاب کند! قوه قضاییه اصل 23 قانون اساسی را نقض کرده و حتی بین مسلمانها فرق قائل شده و فقط شیعه وسنی بهر سمیت میشناسد! یعنی میلیون انسان بی دین و نابارو، همچین پیروان ادیان دیگر مانند مسلمان صوفی، ... و ادیان چون صائبی،یارسانی، بهائی،.. را نادیده میگرد! این امر خییل جدی است، یعنی هیچ کسی نمیتواند عملا در سیستم قوه قضاییه خواستار عدالت شود به جز 5 مورد دین! اینجا دین اسلام را هم به دو مورد محدود کردند! یک بی دین یا دین دار خارچ این 5 مورد از درخواست شکایت یا تظلم محروم است یا مجبور است به یک از این 5 مورد تظاهر کند! در حالی که طبق متن صریح اصل 23 اصلا حق پرسش ندارد چه برسد مجبور کند یا محروم کند به خاطر عدم اظهار دین و عقیده !

      • Hasani

        اون مربی تایلندی کارگر سازمان آرد و نان کشور تایلند بوده که قبل از وارد شدن به سالن ورزش چند تا کیسه آرد از کامیون به یکی از نانوایی هایی تایلند تخلیه کرده بود بخاطر همین پارچه و لچک سرش کرده بود ( تو همین ایران هم دیدیم که کارگران هنگام تخلیه نان یه لچکی یا پارچه ای میبندن سرشون تا آرد وارد موهاشون نشه چون موقع شستن موهاشون آردها تبدیل به خمیر میشن و میچسبن به سرشون ) ! در مورد علیرضا کریمی هم چون عظما طرفدار روسیه هست و وطن اصلیشون روسیه هست قبل از مسابقه با یکی از مقامات ایرانی روی باخت کریمی و برد کشتی گیر روس شرط بندی کرده بود بخاطر همین عظما با تلفن همراه به سلطانی فر زنگ میزنه و پس از طی سلسله مراتب به علیرضا کریمی دستور میرسه که باید ببازی! .

      • bijan

        در این که احمدی نژاد بیشترین ویرانی ها را در گذشته ایجاد کرد تردیدی نیست ولی امروز در این فضای مرده و ساکت سیاسی تنها صدایی است که قادر است فاسد ترین بخش نظام را به چالش بگیرد .