ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده «یگان سرخ» طالبان در افغانستان کشته شد

ملا شاه ولی که به ملا ناصر نیز معروف بود، در منطقه موسی قلعه ولایت هلمند کشته شده است. او معاون والی خودخوانده طالبان در هلمند و فرمانده یگان سرخ بود.

ملا شاه ولی، فرمانده شاخه نیروهای ویژه طالبان افغانستان، معروف به «یگان سرخ» کشته شده است.

ملا شاه ولی، فرمانده «یگان سرخ» طالبان

سازمان امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ملا شاه ولی در یک حمله هوایی نیروهای افغان هفته گذشته در ولایت هلمند از پای درآمده است.

ملا شاه ولی که به ملا ناصر نیز معروف بود، در منطقه موسی قلعه، عصر روز جمعه اول دسامبر کشته شد. او معاون والی خودخوانده طالبان در هلمند و فرمانده یگان سرخ (به پشتو، سره خیته) بود.

هلمند یکی از پایگاه‌های طالبان افغانستان به شمار می‌آید. یگان سرخ طالبان یک گروه ویژه شبه‌کماندویی است که در این ولایت تشکیل شد و صدها عضو دارد. این واحد به سلاح‌های سنگین و پیشرفته مجهز است.

یک مقام ارشد طالبان که ناشناس باقی ماند، به رسانه‌ها خبر تشکیل این یگان را اطلاع داد. عبدالمجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند نیز این خبر را تأیید کرد.

مقام‌های رسمی طالبان هنوز خبر کشته شدن ملا شاه ولی را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.