ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوشنر: ترامپ هنوز در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تصمیم نگرفته

«اگر رئیس جمهور تصمیم بگیرد خودش با شما در میان می‌گذارد.» این پیام مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا بود درباره احتمال انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که دونالد ترامپ هنوز تصمیم نگرفته که سفارت آمریکا در اسرائیل را از شهر تل‌آویو به بیت‌المقدس (اورشلیم) منتقل کند – تصمیمی که به مفهوم به رسمیت شناختن ادعا اسرائیل بر اورشلیم به‌عنوان پایتخت این کشور است.

دیدار دونالد ترامپ از اسرائیل در ماه مه ۲۰۱۷

کوشنر، روز یکشنبه ۳ دسامبر/ ۱۲ آذر در حاشیه مجمع سالانه «سابان» در واشنگتن گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز در حال «بررسی جوانب مختلف» جابه‌جایی سفارت آمریکا در اسرائیل است. او در ادامه گفت: «هنگامی‌که تصمیمش را بگیرد، خودش به شما خواهد گفت.»

پیش‌تر، هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم به «سی‌ان‌ان» گفته بود که مطمئن نیست که ترامپ چه تصمیمی در این رابطه بگیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود تا دوشنبه چهار دسامبر دستور جابه‌جایی سفارت ایالات متحده از تل‌آویو را صادر کند. اما روز یکشنبه سوم دسامبر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به آمریکا هشدار داد که این اقدام مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش «خبرگزاری فلسطین» (وفا)، عباس چند ساعت پیش از اظهارات کوشنر در جمع برخی قانون‌گذاران عرب و اسرائیلی گفت: «هر اقدام آمریکا در رابطه با به رسمیت شناختن اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل یا جابه‌جایی سفارت آمریکا به بیت‌المقدس تهدیدی برای آینده روند صلح است. این اقدام در نزد فلسطینی‌ها، اعراب و [جامعه] بین‌المللی غیرقابل‌قبول خواهد بود.»

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده داد که اورشلیم را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل خواهد کرد.

اسرائیل از سال ۱۹۸۰، اورشلیم را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کرد اما ادعای اسرائیل به‌کل شهر هنوز توسط جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته‌نشده است. فلسطینی‌ها اراضی شرقی بیت‌المقدس را – که اکنون در کنترل اسرائیل است - به‌عنوان پایتخت دولت آینده می‌خواهند.

در حال حاضر هیچ سفارتخانه‌ای در اورشلیم وجود ندارد و همه کشورها آدرس سفارتخانه‌های خود را در تل‌آویو نگه داشته‌اند.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد و دبیر کل «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» هم این هفته، هرگونه به رسمیت شناختن اورشلیم به‌عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «بیت‌المقدس قلب اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی فلسطین است.»

جرد کوشنر به مجمع سالانه «سابان» گفت که باوجود همه این تنش‌ها خوش‌بین است که می‌تواند مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را پیش ببرد.

ترامپ اعلام تصمیمش در مورد جابه‌جایی سفارت آمریکا را حداقل دو روز عقب انداخته است و این بار باید تا چهارشنبه منتظر تصمیم او باشیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.