ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۷ نفر در ترکیه در ارتباط با پرونده رضا ضراب

پلیس ترکیه در پیوند با پرونده قضائی رضا ضراب، تاجر ترک ایرانی‌تبار، ۱۷ نفر را بازداشت کرد.

پلیس ترکیه در پیوند با پرونده قضائی رضا ضراب، تاجر ترک ایرانی‌تبار، ۱۷ نفر را بازداشت کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه سه‌شنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر ضمن اعلام این خبر نوشته است که سه نفر از کارکنان رضا ضراب به اتهام در اختیار قرار دادن اسنادی از جنبش فتح الله گولن به دادستان آمریکا دستگیر شده‌‌اند. دولت ترکیه گولن را عامل کودتای نافرجام ژوئیه  ۲۰۱۶ می‌داند اما او این اتهام را رد می‌کند.

رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی‌تبار در دادگاهی در منهتن نیویورک در حال محاکمه است. او در سال ۲۰۱۶ در پی سفر خانوادگی به آمریکا دستگیر شد. ضراب بیشتر در انتقال نفت به ترکیه در ازای طلا نقش داشته است. در سال ۲۰۱۲، ضراب روزانه یک تن (هزار کیلوگرم) طلا می‌خریده و به ایران می‌فرستاده است.

رضا ضراب در اجرایی کردن این برنامه به مقامات ارشدی در محافل دولتی و بانکی از جمله چهار وزیر دولت اردوغان رشوه پرداخت کرده است.

ضراب روز ۹ آذر در دادگاه گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه زمانی که نخست‌وزیر این کشور بوده از اقدامات او برای دور زدن تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه سیستم بانکی ایران خبر داشته و کار او و دو بانک ترکیه را تأیید کرده است.

اردوغان نیز ضمن تأیید دور زدن تحریم‌های هسته‌ای ایران توسط بانک‌های ترکیه گفت که این دادگاه «نمایشی» وسیله‌ای برای «باج‌خواهی» آمریکا از ترکیه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.