ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز کار بیست و نهمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران

بیست و نهمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران از ۸ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی) در شهر استکهلم برگزار خواهد شد. بنیاد پژوهش‌های زنان ایران در نظر دارد در بیست و نهمین کنفرانس خود به موضوع «متحدان جنبش زنان ایران در منطقه و جهان» بپردازد.

بیست و نهمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران از ۸ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی (۱۸تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ خورشیدی) در شهر استکهلم برگزار خواهد شد. بنیاد پژوهش‌های زنان ایران در نظر دارد در بیست و نهمین کنفرانس خود به موضوع «متحدان جنبش زنان ایران در منطقه و جهان» بپردازد.

در بیانیه آغازین بیست و نهمین دوره این کنفرانس آمده: «درهم‌تنیدگیِ نابرابری‌های جنسی و جنسیتی با سایر بی‌عدالتی‌های طبقاتی، مذهبی، قومی و نژادی، و نیز فراوانی وجوه اشتراک میان مطالبات، آرمان‌ها و اهداف جنبش‌های فمینیستی با آرمان‌ها و درخواست‌های سایر جنبش‌های عدالت‌خواهانه، ضرورت یافتن راهکارهایی برای همکاری‌های مشترک را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.»

این کنفرانس برای برخورداری از دستاوردها و تجربیات گروه‌های دیگر و زمینه‌سازی برای حصول اهداف ذکر شده، پرسش‌هایی را به عنوان محورهای اصلی پژوهش در این حوزه مطرح کرده و تاکید کرده است که هرکدام از این پرسش‌ها می‌تواند دربرگیرنده ده‌ها پرسش متفاوت باشد.

 ارتباط فعالان زن لایه‌های گوناگون قومی، طبقاتی، مذهبی و اجتماعی و به طور خاص ال‌جی‌بی‌تی در جنبش زنان ایران، همکاری جنبش‌ زنان ایران با دیگر جنبش‌های اجتماعی در ایران، رابطۀ جنبش زنان ایران با فمینیسم به مثابه یک جریان فکری در جهان و در کشورهای همسایه، مبانی بنیادین و ارزشی جنبش زنان ایران در همکاری یا عدم همکاری با سایر گروه‌ها،: همکاری‌های عملی و نظری جنبش زنان ایران با این گروه‌ها، همکاری و همبستگی فعالان سیاسی-  اجتماعیِ در خارج از کشور با جنبش‌ زنان ایران و موانع همکاری‌های مشترک از جمله محورهای اصلی پرسش‌های طرح شده برای کنفرانس آینده بنیاد پژوهش‌های زنان است.

بنیاد پژوهش‌های زنان ایران از سال ۱۹۹۰ كنفرانس‌های بین‌المللی خود را با شركت علاقه‌مندان از سراسر جهان برگزار كرده است و پژوهش‌ها، یافته‌ها و تلاش‌های هنری ارائه شده به این كنفرانس‌ها را به صورت سالنامه منتشر می‌کند. 

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جميله ندايى

    رابطه جنبش زنان ايران با فمينيسم. يعنى چه ؟ به نظر ميرسد امسال كسانى كه اين متن را نوشته اند با هيچكدام از زنان جنبش زنان ايران مشورت نكرده اند. جنبش زنان ايران و جنبش جهانى زنان با هر تغيير وخواست زنان در تعاريف متفاوت فمينيسم قرار ميگيرند.