ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری مهمانان یک مراسم فاتحه‌خوانی در منطقه جلیزی

 سه روز از بازداشت چهار زن در منطقه جلیزی می‌گذرد که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده و از سرنوشت سه زن دیگر خبری در دست نیست.

سه روز از بازداشت چهار زن در منطقه جلیزی می‌گذرد که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده و از سرنوشت سه زن دیگر خبری در دست نیست.

تعدادی از مهمانان یک مراسم فاتحه‌خوانی که روز گذشته در این منطقه در حال انجام بود نیز توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

خانواده بازداشت‌شدگان با ابراز نگرانی از وضعیت پیش‌آمده، می‌گویند: «نمی‌دانیم که به کجا باید مراجعه و پیگیری کنیم. آیا نیروی انتظامی طرف ماست یا ارتش یا ارگانی دیگر؟»

براساس این گزارش طی امروز و دیروز بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای امنیتی با هجوم بر اراضی منطقه جلیزی تعداد زیادی از اهالی این منطقه را بازداشت کرده و باعث متواری شدن تعدادی دیگر شدند.

روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه نیز نیروهای امنیتی با استفاده از ده‌ها خودرو به روستای جلیزی حمله و بیش از ۵۰ نفر از زنان و مردان اهل این روستا را دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است نیروهای امنیتی با هجوم به بیمارستان دهلران، زنان مصدوم را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و آنها را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، جوانان منطقه جلیزی در زندان‌های دره شهر و شهر ایلام بدون محاکمه زندانی شده‌اند.

گفته می‌شود دلیل این حملات و دستگیری‌ها، ادعای مالکیت سازمان اتکا وابسته به ارتش، در مورد زمین‌های کشاورزی روستاییان این منطقه است و نیروهای امنیتی حمله‌کننده به این منطقه، وابسته به سازمان اتکا و ارتش بوده‌اند.

منابع محلی گزارش کرده‌اند این حمله‌ها و دستگیری‌ها سبب فرار مردم این روستا به روستاهای مجاور و کوه‌های اطراف این منطقه شده است.

سازمان اتکا مالکیت بیش از چهار هزار هکتار از زمین‌های این منطقه را در اختیار گرفته و تنها هزار هکتار از اراضی برای مردم محلی باقی مانده است که این سازمان ادعای مالکیت این هزار هکتار را نیز دارد.

در خبرهایی که منابع حقوق بشری عرب درباره این ماجرا منتشر کرده‌اند آمده است: «سازمان اتکا با زدوبند با عوامل خود در این منطقه بیش از شش هزار هکتار را به تملک خود در آورده و هم اکنون اقدام به حمله و دستگیری اهالی منطقه کرده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خانخانی ولایی؟

    آیا دوران خانخانی با شکل خانها و اربایهای نظامی ولایی دوباره امده؟