ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات صلح سوریه بدون هیأت اسد از سر گرفته شد

اپوزیسیون سوریه می‌گوید برای تانگو رقصیدن به دو نفر نیاز است. آمریکا و فرانسه از روسیه خواسته‌اند هیأت اسد را بر سر میز مذاکرات بازگرداند.

مذاکرات صلح سوریه چهارشنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر بدون حضور نمایندگان رژیم سوریه در ژنو آغاز به‌کار کرد. ایالات متحده آمریکا و فرانسه از روسیه درخواست کرده‌اند که هیأت مذاکره‌کننده دولت سوریه را بر سر میز مذاکرات بازگرداند.

استفان دی‌ میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه

استفان دی‌ میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امید داشت که دور بعدی مذاکرات صلح ژنو روز گذشته با حضور هیأت اسد و نمایندگان اپوزیسیون سوریه آغاز شود.

دی‌میستورا گفته بود که هیأت مذاکره‌کننده دولت سوریه برای مشورت به دمشق بازگشته است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حال حاضر در بروکسل به سر می‌برد، چهارشنبه ۶ دسامبر در یک نشست خبری گفت:

«ما به روس‌ها گفتیم که شرکت نمایندگان حکومت سوریه در مذاکرات مهم و بخشی از این گفت‌وگوهاست. ما از روس‌ها خواستیم که آن‌ها را بر سر میز مذاکره برگردانند.»

یحیی اریدی، سخنگوی کمیته عالی مذاکرات مخالفان سوری تحریم احتمالی مذاکرات ژنو توسط دمشق را برای روسیه شرم‌آور خوانده است.

اریدی در جمع خبرنگاران گفته است:

«برای تانگو رقصیدن به دو نفر نیاز است. اگر واقعاً به برقراری صلح در سوریه علاقه دارند، باید سر میز مذاکرات بیایند.»

فرانسه، یکی از مهم‌ترین حامیان اپوزیسیون سوریه دولت اسد را متهم کرده که با تحریم مذاکرات ژنو، تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه را عقیم می‌گذارد و مانع از دست یافتن به یک راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به بحران می‌شود. معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفته است:

«خودداری هیأت اسد از شرکت در مذاکرات ژنو نمایانگر سیاست دمشق برای مسدود کردن هرگونه تلاش در دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار است.»

در مذاکرات ژنو، شش جریان مختلف از مخالفان دولت اسد شامل چهره‌های مستقل، ائتلاف، هیأت هماهنگی، گروه‌های مسلح و دو هیأت از مخالفان مورد حمایت مسکو و قاهره شرکت دارند.

اپوزیسیون سوریه دولت بشار اسد را به وقت‌کشی متهم کرده و می‌گوید تنها هدف حکومت اسد این است که با پس گرفتن همه مناطق سوریه، پای میز مذاکرات دست بالا را داشته باشد، غافل از آنکه در این‌صورت مذاکره بی‌معنی‌ست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.