ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرجع تقلید شیعیان عراق به تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس اعتراض کرد

آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید

آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد. همزمان وزارت خارجه عراق، سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد.

آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق

مرجع تقلید شیعیان عراق در بیانیه‌ای که پنجشنبه ۱۶ آذر/ ۷ دسامبر منتشر کرده گفته است که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل احساسات اعراب و مسلمانان سراسر جهان را جریحه‌دار کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که چهارشنبه ۶ دسامبر در واشنگتن ایراد کرد، اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد که سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌شود.

در بیانیه آیت‌االله علی سیستانی آمده است:

«این تصمیم باعث تغییر این واقعیت نمی‌شود که قدس یک سرزمین اشغال شده است و باید به صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی‌ها بازگردد.»

همزمان با انتشار این بیانیه، وزارت خارجه عراق نیز، سفیر آمریکا در این کشور را برای پاسخگویی درباره تصمیم دونالد ترامپ احضار کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.