ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه ایران: شورای همکاری خلیج فارس در کنار جنایتکار ایستاده است

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که به کار خود زودهنگام پایان داده بود در بیانیه پایانی خود علیه ایران موضع گرفت. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید این شورا به جای پرداختن به «مشکلات اصلی جهان اسلام»، «ادعاهای بی‌اساس و جعلی» علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که به کار خود زودهنگام پایان داده بود در بیانیه پایانی خود علیه ایران موضع گرفت. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید این شورا به جای پرداختن به «مشکلات اصلی جهان اسلام»، «ادعاهای بی‌اساس و جعلی» علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

بهرام قاسمی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن اشاره به اختلافات موجود در شورای همکاری خلیج فارس، گفت بیانیه پایانی اجلاس این شورا در کویت «به‌جای فرافکنی‌های و دروغ‌پردازی در جهت درک عمیق و دقیق واقعیات منطقه گام بردارد و اعضای خود را به عدم تجاوز و زورگویی نسبت به دیگر اعضاء و به‌رسمیت شناختن حقوق شهروندان خود توصیه کند.»

او همچنین افزود این بیانیه از فلسطین و طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس (اورشلیم) و همچنین «جنایت‌های روزانه عربستان سعودی» چیزی نگفته و در جنگ یمن «در کنار جنایتکار ایستاده است».

سی‌وهشتمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، روز سه‌شنبه ۵ دسامبر/ ۱۴ آذر آغاز شد اما پس از چند ساعت به دلیل اختلافات در مورد قطر پایان یافت.

در بیانیه پایانی این نشست از «سیاست‌های توسعه‌طلبانه ایران» در منطقه انتقاد و بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و توقف برنامه موشکی این کشور و مقابله با «اقدامات ایران در برهم زدن ثبات منطقه» تأکید شد.

کشورهای عضو اجلاس شورای همکاری خلیج فارس همچنین گفتند که در جنگ یمن در مقابل شیعیان حوثی مورد حمایت ایران خواهند ایستاد.

اجلاس در بیانیه پایانی خود انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس (اورشلیم) را موجب «پیامدهای وخیم» و پیچیده‌تر شدن نزاع میان فلسطین و اسرائیل دانست.

ابتدا قرار بود نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در دو روز برگزار شود اما برگزارکنندگان اعلام کردند که نمایندگان بعد از یک جلسه، در پایان سه‌شنبه کویت را ترک می‌کنند.

اجلاس کویت درست شش ماه پس از آن برگزار شد که عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی، سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به‌همراه مصر روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر، عضو دیگر این شورا را قطع کردند.

۵ ژوئن سال جاری، این کشورها به‌طور ناگهانی روابط خود با قطر را قطع کرده و این کشور را به حمایت از جنبش‌های افراطی و نزدیکی به ایران متهم کردند. قطر این اتهامات را رد و تحریم‌های اعمال‌شده را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.