ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش کودک در میان مجروحان حملات هوایی اسرائیل به غزه

اسرائیل یک انبار مهمات و اردوگاهی نظامی را در غزه هدف حمله هوایی قرار داد. دو عضو مسلح حماس کشته شدند. همزمان قدرت‌های اروپایی خواهان ارائه طرح صلح مشخص از سوی واشنگتن هستند.

جنگنده‌های اسرائیلی در واکنش به پرتاب راکت از نوار غزه مواضع متعلق به گروه فلسطینی «حماس» را هدف قرار دادند. این حملات پس از اعتراضات خونین «روز خشم» روی داد. دو عضو مسلح حماس در این بمباران کشته شدند.

اعتراض‌ها به تصمیم ترامپ در روز خشم ـ منبع: afp

به گفته وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه جمعه شب هشتم دسامبر دست‌کم دو کشته و ۲۵ مجروح بر جای گذاشت. شش تن از این مجروحان کودک هستند.

برخی از خبرگزاری‌های ایرانی از مرگ یکی از این کودکان در «بیت‌لاهیا»  در شمال غزه خبر داده‌اند. این خبر تأیید نشده اما تصاویری از یک کودک شش‌ماهه مجروح در این حادثه منتشر شده است. کشته‌شدگان این حمله دو عضو شاخه نظامی گروه فلسطینی «حماس» بودند.

این حملات پس از اعتراضات خونین «روز خشم» در واکنش به تصمیم آمریکا برای به‌رسمیت‌شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل روی داد.

در درگیری بین معترضان فلسطینی و نیروهای امنیتی اسرائیل، تا کنون دست‌کم فلسطینی کشته و حدود ۸۰۰ تن مجروح شده‌اند.

به گفته خبرگزاری «وفا»، وابسته به تشکیلات فلسطینی، هر دو قربانی خشونت‌ها، دو مرد ۳۰ و ۵۴ ساله در تظاهرات در نوار غزه کشته شدند. علاوه بر غزه، بیت‌المقدس شرقی و کرانه باختری باختری نیز صحنه اعتراض‌ فلسطینی‌ها بود.

حملات هوایی به غزه

با تاریک‌شدن هوا، اعتراض‌ها در غزه پایان یافت. پس از آن بود که در شهرهای اسرائیلی نزدیک مرز غزه آژیر خطر مربوط به حمله راکتی طنین‌انداز شد.

یکی از مجروحان حملات هوایی اسرائیل ـ منبع: afp

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش اسرائیل گفته است که دست‌کم یک راکت از دو راکت پرتاب‌شده از سوی غزه را با استفاده از سپر دفاغ ضدموشکی «گنبد آهنین» رهگیری و نابود کرده است. راکت دیگر در شهر سدروت فرود آمد اما تلفات جانی برجای نگذاشت.

گردان‌های شهدای الاقصی، یک گروه شبه‌نظامی وابسته به فتح مسئولیت پرتاب یکی از این راکت‌ها را پذیرفت و آن را اعتراض علیه تصمیم ترامپ خواند. مسئولیت راکت دیگر را هنوز گروهی بر عهده نگرفته است.

اسرائیل در واکنش به این حملات موشکی دوبار به غزه حمله کرد. اگرچه چندین غیرنظامی، از جمله شش کودک در این حملات مجروح شده‌اند، اما ارتش اسرائیل مدعی است که یک اردوگاه آموزش نظامی و یک انبار مهمات را هدف قرار داده است.

شاهدان به رویترز گفته اند که قربانیان غیرنظامی این حمله در نزدیکی اردوگاه نظامی ساکن بوده اند.

درخواست اروپایی‌ها از آمریکا: طرح صلح با ذکر جزئیات

پیش از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود را برای به‌رسمیت‌شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل علنی کند، متحدان منطقه‌ای و اروپایی او مخالفتشان را اعلام کردند و نسبت به احتمال بروز درگیری‌ و شورش هشدار دادند.

دیروز نیز اعضای شورای امنیت سازمان ملل تصمیم واشنگتن را محکوم کردند.

پس از این جلسه که بدون صدور قطع‌نامه پایان یافت، پنج کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا، آلمان، سوئد و ایتالیا، یعنی اعضای اروپایی شورای امنیت به علاوه آلمان، در بیانیه‌ای مشترک تصمیم ترامپ را «خلاف قطع‌نامه‌های شورای امنیت» و نیز «مضر برای صلح در خاورمیانه» خواندند.

پنج کشور اروپایی شورای امنیت و آلمان بار دیگر بر پیروی از راه‌حل «دو دولت» حمایت کردند.

آنها از ایالات متحده خواستند تا طرح دقیق و مشخص خود برای پیشبرد صلح بین اسرائیل و فلسطین را با جزئیات ارائه کند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.