ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت محمودرضا خاوری به ۳۰ سال حبس، همزمان با شایعه قتل او

بخش رسانه پلیس کانادا در پاسخ به «زمانه» درباره قتل محمودرضا خاوری اعلام کرد که «در هفته گذشته پلیس چنین نامی را به عنوان مقتول ثبت نکرده است».

خبر قتل محمودرضا خاوری از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی مجازی پخش شده بود.

بخش رسانه پلیس کانادا در پاسخ به پرسش‌ «زمانه» درباره قتل محمودرضا خاوری اعلام کرد که «در هفته گذشته، پلیس چنین نامی را در درگیری‌های مسلحانه و غیرمسلحانه به عنوان مقتول ثبت نکرده است».

هرچند این اعلام پلیس را نمی‌توان به عنوان تکذیب خبر دانست و پلیس حق دارد در شرایطی نام فرد را اعلام نکند.

محمودرضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران. او در مهر ۱۳۹۰ به بهانه «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کانادا گریخت.

همزمان بنابر خبری دیگر موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب درباره آخرین وضعیت پرونده محمودرضا خاوری اعلام کرد «نامبرده در خصوص اتهامات مطرح شده در کیفرخواست به حبس طویل المدت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است».

به گفته این مقام ارشد قضایی ایران، «خاوری به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال و به دلیل اخذ رشوه به ۱۰ سال و به جریمه نقدی معادل مبلغ رشوه سه میلیون دلاری محکوم شده است».

رئیس دادگاه انقلاب گفته قرار است دادسرا اموال بدست آمده از وی را به فروش برساند تا بخشی از محکومیت وی اجرا شود. جلسه رسیدگی به اتهامات محمودرضا خاوری ۳۰ آبان ماه امسال، به طور غیابی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در برگزار شده بود.

محمودرضا خاوری در ارتباط با پرونده فساد بانکی به ارزش سه هزار میلیاد تومان صادر شده است.

ایران به دنبال استرداد خاوری به این کشور است. اما پلیس بین‌المللی (اینترپل) نام خاوری را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار نداده است.

محمودرضا خاوری در کانادا زندگی می‌کند و تابعیت این کشور را دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    هزاران نفر نظیر خاوری در ایران هستند اگر واقعا دنبال مبارزه با فساد هستید چرا با آنها که فعلا دم دستتون هستند کاری ندارید؟!!