ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان جنگ علیه داعش در عراق

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه گروه «دولت اسلامی» خبر داد. ارتش عراق و حشد الشعبی بقایای داعش را منطقه مرزی با سوریه پاکسازی کردند.

ارتش عراق در بیانیه‌ای از «آزادی کامل» قلمروهای این کشور از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خبر داد. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه داعش را اعلام کرد.

داعش دیگر قلمرویی در عراق ندارد

بیانیه ارتش عراق شنبه ۹ دسامبر منتشر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده ارشد ارتش عراق در این بیانیه گفت که با پاکسازی منطقه مرزی با سوریه، عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه داعش پایان یافته است.

حیدرالعبادی نیز در کنفرانسی خبری «پایان جنگ با داعش» را اعلام کرد. او گفت که نیروهای عراقی توانسته‌اند کنترل کامل منطقه مرزی با سوریه را در اختیار بگیرند.

ارتش عراق همراه با شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران، موسوم به حشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) از جمعه دور جدیدی از عملیات بزرگ علیه داعش را در غرب عراق، در مرز با سوریه آغاز کردند.

این عملیات در منطقه‌ مرزی گسترده‌ای در استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار اجرا شد.

حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق سه هفته پیش اعلام کرده بود که گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق به پایان رسیده اما با این حال بقایای داعش در نقاطی از عراق همچنان فعال است. به همین دلیل ارتش عراق و حشد شعبی پنجشنبه ۱۳ نوامبر دور نخست عملیات پاکسازی بیابان‌ها در مرز بین عراق و سوریه از بقایای گروه دولت اسلامی (داعش) را آغاز کردند.

ارتش عراق آبان‌ماه شهر راوه در حوالی فرات را آزاد کرد. این شهر که در مرز سوریه واقع شده، آخرین شهری در عراق بود که تحت کنترل داعش قرار داشت.

داعش در ۲۰۱۴ و پس از اشغال موصل خلافت‌خودخوانده خود را اعلام کرد و رقه، شهری در سوریه را پایتخت خود خواند.

رقه و موصل سال جاری از داعش بازپس گرفته شدند.

ارتش روسیه نیز دیروز اعلام کرده بود که به حضور داعش در سوریه پایان داده شده است.

سیر توسعه و زوال دولت اسلامی از آغاز تا پیش از حمله به قائم و ابوکمال؛ داعش اکنون هیچ قلمرویی در اختیار ندارد- برای بزرگ‌ترشدن تصویر روی آن کلیک کنید

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.