ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارتباطات ايران: استفاده از VPN جرم است

<p>رضا تقی&zwnj;پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران گفت: &quot;استفاده از VPN و فيلترشکن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تقی&zwnj;پور، دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: &quot;اينکه VPN در کشور قطع شد به اين خاطر بود که اين کار يک تخلف قانونی است و طبيعتاً از نظر فنی هم ما هر موقع که لازم باشد با هماهنگی مبادی قانونی می&zwnj;توانيم اين اقدام را انجام دهيم.&quot;</p> <p>VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می&zwnj;دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت&zwnj;های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می&zwnj;کنند.</p> <p>در چند هفته گذشته، دسترسی کاربران ايرانی به VPN با مشکل روبرو شده است.</p> <p>وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال که بخشی از مبادلات اطلاعات در سيستم بانکی هم از طريق VPN انجام می&zwnj;شود، گفت: &quot;پروتکل&zwnj;های آن&zwnj;ها (بانک&zwnj;ها) جدا شده و اکنون هيچ خدشه&zwnj;ای برای تبادلات بانکی به وجود نيامده و به دستگاه&zwnj;های اجرايی نيز اعلام کرديم و اين آمادگی در زيرساخت ما وجود دارد که پروتکل&zwnj;ها را منتقل کند.&quot;</p> <blockquote> <p>VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می&zwnj;دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت&zwnj;های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>وی از اينکه حوزه فناوی اطلاعات و اينترنت به &quot;جنگ نرم&quot; عليه ايران تبديل شده، ابراز تأسف کرد و گفت: &quot;کشورمان خوشبختانه توان فنی بالايی دارد و می&zwnj;تواند از نظر فنی مقابله کند و بعضاً ملاحظات اجتماعی است که محدود می&zwnj;کند ولی هر چه که کارگروه جرايم رايانه&zwnj;ای تصميم بگيرد ما طبيعتاً آن را عملی می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p>رضا تقی&zwnj;پور توضيح بيشتری درباره &quot;ملاحظات اجتماعی&quot; نداده است. </p> <p>&quot;جنگ نرم&quot; نیز از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران &quot;تهديدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی دشمنان&quot; عليه حکومت ايران است که شامل &quot;انقلاب مخملی و عملیات روانی ـ رسانه&zwnj;ای&quot; می&zwnj;شود.</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در دفاع از آزادی بيان است، از آن به عنوان &quot;دشمن اينترنت&quot; ياد می&zwnj;کند.</p> <p>در ايران &quot;کميته تعيين مصاديق فيلترينگ&quot; که رياست آن برعهده غلام&zwnj;حسين محسنی&zwnj;اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب&zwnj;سايت&zwnj;ها تصميم&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <p>علاوه بر دادستان کل کشور، &quot;وزير يا نماينده وزارت&zwnj;خانه&lrm;های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،&zwnj; تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان&lrm; صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی&quot; اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

رضا تقی‌پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات ايران گفت: "استفاده از VPN و فيلترشکن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است."

تقی‌پور، دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "اينکه VPN در کشور قطع شد به اين خاطر بود که اين کار يک تخلف قانونی است و طبيعتاً از نظر فنی هم ما هر موقع که لازم باشد با هماهنگی مبادی قانونی می‌توانيم اين اقدام را انجام دهيم."

VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت‌های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می‌کنند.

در چند هفته گذشته، دسترسی کاربران ايرانی به VPN با مشکل روبرو شده است.

وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال که بخشی از مبادلات اطلاعات در سيستم بانکی هم از طريق VPN انجام می‌شود، گفت: "پروتکل‌های آن‌ها (بانک‌ها) جدا شده و اکنون هيچ خدشه‌ای برای تبادلات بانکی به وجود نيامده و به دستگاه‌های اجرايی نيز اعلام کرديم و اين آمادگی در زيرساخت ما وجود دارد که پروتکل‌ها را منتقل کند."

VPN يک شبکه مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد از اينترنت آزاد يک کشور ديگر در بستر اينترنت داخلی استفاده کنند. کاربران ايرانی به دليل فيلتربودن بسياری از سايت‌های خبری و غيرخبری در اين کشور، از VPN برای دور زدن فيلترينگ استفاده می‌کنند

وی از اينکه حوزه فناوی اطلاعات و اينترنت به "جنگ نرم" عليه ايران تبديل شده، ابراز تأسف کرد و گفت: "کشورمان خوشبختانه توان فنی بالايی دارد و می‌تواند از نظر فنی مقابله کند و بعضاً ملاحظات اجتماعی است که محدود می‌کند ولی هر چه که کارگروه جرايم رايانه‌ای تصميم بگيرد ما طبيعتاً آن را عملی می‌کنيم."

رضا تقی‌پور توضيح بيشتری درباره "ملاحظات اجتماعی" نداده است.

"جنگ نرم" نیز از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران "تهديدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی دشمنان" عليه حکومت ايران است که شامل "انقلاب مخملی و عملیات روانی ـ رسانه‌ای" می‌شود.

ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی بيان است، از آن به عنوان "دشمن اينترنت" ياد می‌کند.

در ايران "کميته تعيين مصاديق فيلترينگ" که رياست آن برعهده غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب‌سايت‌ها تصميم‌گيری می‌کند.

علاوه بر دادستان کل کشور، "وزير يا نماينده وزارت‌خانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،‌ تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان‎ صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی" اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • lmehrdad

    غلط کردی ، نوبت تو و اون اربابهای نئاندرتالت که می خواهید مردم ایران رو به عصر غارنشینی برگردونید هم می رسه .

  • کاربر مهمان

    همانطوریکه انقلاب صنعتی بی هیچگونه دست اوردی از کنار ایران گذشت و هنوز هم این کشور در تنگناهای صنعتی بیشماری قرار دارد این بار هم انقلاب انفورماتیک را به دلیل وجود اخوند متحجر از دست داده و میدهد. این دوازده نفری که در باره اتصال به شبکه جهانی برای بقیه تصمیم میگیرند خودشان به همه قسمت های شبکه به خصوص پورنوگرافی دسترسی دارند. اگرنداشتند از کجا میدانستند که این ها بد هستند!؟ تا خودشان ندیده باشند که نمیتوانند نظر بدهند. اما وقتی هم که این قسمتهارا دیده اند دیدن ان برای بقیه مردم تحریم کرده اند اما اخوندها خود دسترسی دارند برای همین هم هست که اخوندی اخیرا بحث "خودارضایی مجازی" را پیش کشیده بود! وگرنه چنین بود چه دلیلی دارد که ایشان بتواند و به خود اجازه دهد تا چنین بحثی را پیش بکشد!؟

  • کاربر مهمان

    چرت و پرت میگه، هیچ قانونی در این مورد وجود نداره!

  • کاربر مهمان

    من در جایی از قانون ندیدم که «وی پی ان» ممنوع باشد، ولی آیا سانسور و جستجو در احوال ورفتار شخصی مردم جرم نیست؟ ایا همه مردم باید موافق نظر یک یا چند نفر زندگی کنند و همه چیزشان موافق نظر و خواست و سلیقه ی یک یا چند نفر باشد؟ آنهم موافق نظر و خواست آدمهایی با سلیقه و نظر هزار و چند صد سال پیش ازاین عربستان؟! تهران ـ بهرام

  • کاربر مهمان

    تا آنجا که من تاریخ را دیده ام به نظرم نرسید که حتا عربهای 1400 سال پیش هم تا این اندازه تنگ نظر، مداخله گر و جستجوگر در زندگی مردم بوده باشند. انصاف باید داد که از بسیاری جهات همان مردم عربی که اینها آنها را جاهل میخوانند تا این اندازه جاهل و ضدمردم نبوده اند. تهران ـ بابک

  • ایمان

    بستن وی پی ان توسط مخابرات از مصادیق کم فروشی است زیرا آنها هزینه سرویس کامل اینتر نت را از خریداران گرفته اند و حالا به تشخیص خود و بدون آنکه جرمی از طرف کاربر رخ داده باشد اقدام به کم فروشی می کنند . مخابرات ایران باید میلیاردها تومان خسارت به کاربران ایرانی بپردازد. این بحث جنگ نرم هم به هیچ عنوان برای من قابل قبول نیست. به چه حقی افراد مسئول اعلان جنگ و پس از آن حکومت نظامی اینتر نتی اعلان می کنند. اگر جنگی در حال وقوع است اول باید آنرا برای مردم اثبات کنند و بعد اعلان جنگ بدهند و تازه بعد از آن حکومت نظامی اینتر نتی را برقرار سازند.