ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رایزنی «صریح» جانسون با ظریف درباره نازنین زاغری

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا درباره نازنین زاغری با همتای ایرانی خود «به صراحت» رایزنی کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا تأیید کرد که بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور درباره نازنین زاغری با همتای ایرانی خود «به صراحت» رایزنی کرده است.

نازنین زاغری، زندانی سیاسی

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، ملاقات جانسون با محمد جواد ظریف «کارساز» توصیف شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا گفته است که «آنها درباره تمام موضوعات دوجانبه به رایزنی پرداختند و درباره موانع رابطه نزدیک تر دو کشور صادقانه گفت‌وگو کردند؛ از جمله درباره دغدغه‌های وزیر خارجه راجع به شهروندان دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی».

نازنین زاغری، کارمند بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز، در سفرش به ایران در خرداد ماه ۱۳۹۵ توسط سپاه پاسداران در فرودگاه خمینی تهران دستگیر و به مکانی نامعلوم در استان کرمان منتقل شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی در دادگاه او را به پنج سال زندان تعزیری محکوم کرد اما اکنون قوه قضاییه جمهوری اسلامی، اتهامات امنیتی جدیدی را علیه نازنین زاغری مطرح کرده است. اتهاماتی که ممکن است طول مدت زندان او را به بیشتر از پنج سال (محکومیت فعلی او) افزایش دهد.

در حال حاضر چهار شهروند بریتانیایی در زندان‌های ایران محبوس‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مارال

    در حال حاضر چهار شهروند بریتانیایی در زندان‌های ایران محبوس‌اند. (اشتباه می کنید پنج شهروند)! احتمالا خانم زهرا آملی لاریجانی را از قلم انداخته اید. آقای بوریس جانسون برای خانم زاغری به تهران تشریف نیاوردند اخبار خانم زهرا لاریجانی بدرد بخور تر بوده براشون خواستن که سریعا ایشان را آزاد کنند.