ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از افغانستان تا مکزیک: صحنه‌های اعتراض به تصمیم ترامپ بر سر بیت‌المقدس

تصمیم ترامپ برای به‌رسمیت‌شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل، با اعتراض‌های گسترده فعالان صلح، فعالان حامی حقوق مردم فلسطین و مسلمانان روبرو شده است. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه ششم دسامبر گفت که بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به آنجا را صادر کرده است.

مخالفت متحدان آمریکا در اروپا و خاورمیانه نیز با این تصمیم ادامه دارد. دولت‌های امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، اردن و ترکیه، از متحدان ایالات متحده در منطقه نسبت به عواقب این تصمیم هشدار داده بودند.

این تصمیم با اعتراض‌های گسترده فعالان صلح، فعالان حامی حقوق مردم فلسطین و مسلمانان نیز روبرو شده است. در اعتراضات «روزهای خشم» فلسطینیان دو معترض در درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل کشته و حدود ۸۰۰ تن دیگر مجروح شدند. در چندین کشور دیگر علیه این اقدام نیز تظاهرات برپا شده است. در ادامه تصاویری از این اعتراض‌ها را از افغانستان تا مکزیک می‌بینیم:

اعتراض در ترکیه علیه تصمیم ترامپ
اعتراض‌ها به تصمیم ترامپ در روز خشم، فلسطین
اعتراض در کویت
اعتراض در افغانستان
اعتراض در مکزیک
پلیس در بیروت برای متفرق‌کردن معترضان به تصمیم ترامپ گاز اشک‌آور شلیک کرد
تظاهرات در حمایت از فلسطین در برلین - منبع: توئیتر

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آراز تورک

    من مانده ام در دوره ای با این تنش زیاد این کار چه سودی دارد؟ من شخصا هیچ تعصبي برای اسلام و هیچ چیز ندارم ولی دقت کنیم میبینیم که آمریکا هیچ موقع از صلح خوشنود نیست و با تحریک حس دینی مسلمانان میخواهد از آنها شخصیتی هرچه بیشتر جاهل و تندرو بسازد این تصمیم اشتباه هست مخصوصا در این دوره از زمان که خاورمیانه عضو بیمار و جنگزده جهان هست