ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مردم سرپل ذهاب زیر چادر زندگی می‌کنند»

فرماندار سرپل ذهاب می‌گوید علاوه بر این فضای کافی تحصیلی برای دانش‌آموزان وجود ندارد. کانکس‌ها بی‌کیفیت است و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی هم کافی نیست.

اکبر سنجابی فرماندار سرپل ذهاب می‌گوید زلزله‌زدگان هنوز زیر چادرهای ۱۰ متری زندگی دشواری را می‌گذرانند. مدارس ویران شده و بسیاری از دانش‌آموزان زلزله‌زده از فضای کافی تحصیلی برخوردار نیستند و سرویس‌های بهداشتی هم کافی نیست.

زندگی روزانه زلزله‌زدگان در سرپل ذهاب با مهمانان ناخوانده و کمبود نیازهای اولیه زندگی - عکس: آرشیو

اکبر سنجابی، فرماندار سرپل ذهاب در گفت‌وگویی که دوشنبه ۲۰ آذر خبرگزاری ایسنا با او انجام داده اعلام کرده که ۱۲ هزار خانه در زلزله سرپل ذهاب ویران شده. با این حال فقط ۶۰۰ کانکس در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته که بسیاری از آن‌ها هم بی‌کیفیت‌اند و چفت و بست درستی ندارند:

«مردم با سختی فراوان زیر چادرهای ۱۰ متری زندگی می‌کنند. از سرعت توزیع کانکس‌ها بسیار گله داریم، زیرا مردم در شرایط بسیار سختی در سرما زندگی می‌کنند. مسئولان باید خود را جای مردم بگذارند و شرایط مردم را درک کنند. فقط ۶۰۰ مورد کانکس وارد مناطق زلزله‌زده شده که از این تعداد تنها ۲۰۰ مورد مربوط به تعهدات بنیاد مسکن بوده که آن هم با همکاری ارتش عملی شده است. متأسفانه کیفیت هم فدای سرعت کار می‌شود و کانکس‌هایی به مناطق زلزله‌زده می‌آید که کیفیت چندانی ندارد و خوب چفت و بست نشده است.»

سرویس‌های بهداشتی هم کافی نیست. به گفته فرماندار سرپل ذهاب تاکنون فقط ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مناطق زلزله زده نصب شده که کافی نیست. علاوه بر این بسیاری از مدارس هم تخریب شده و دانش‌آموزان در سه شیفت به مدرسه می‌روند:

«تلاش کردیم با سه شیفته کردن مدارس موجود و استفاده از کانکس مشکل مدارس تخریبی را حل کنیم، اما باز هم جوابگو نیست. مسئولیت تحصیل دانش آموزان زیر چادر را نمی‌پذیریم.»

دولت روحانی در مجموع ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله‌زدگان غرب ایران اختصاص داده. بخشی از این کمک‌ها بلاعوض است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.