ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حرکت نیروهای سوریه به سمت استان ادلب

همزمان با ورود هیئت نمایندگی رژیم سوریه به مذاکرات ژنو جنگنده‌های روسی مناطق تحت تسلط شورشیان در استان‌های حما و ادلب را بمباران کرد.

ارتش سوریه به همراه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه کارزار خود علیه شورشیان را در شرق استان‌های حما و ادلب تقویت کرد.

به‌گزارش رویترز، شاهدان عینی گفته‌اند که در مدت ۴۸ ساعت گذشته ده‌ها حمله هوایی توسط جنگنده‌های روسی در مناطق تحت اشغال شورشیان مسلح در منطقه شمال شرق استان حما و در جنوب استان ادلب انجام شده است.

گروه «هیئت تحریر الشام» و یک جناح از ارتش آزاد سوریه که در این مناطق مستقر هستند گفته‌اند که نیروهایتقویتی به این مناطق فرستاده‌اند.

ارتش سوریه نیز به نوبه خود اعلام کرد که شهرک‌های «ام طریقه»، «بلیل» و «رجم الاحمر» را تصرف کرده و شورشیان مجبور به فرار به مناطق نزدیک به مرز ادلب شدند.

استان ادلب در شمال شرق سوریه در سال ۲۰۱۵ توسط شورشیان اشغال شد و آخرین استان سوریه است که در کنترل مخالفان قرار دارد.

به‌گفته سرهنگ مصطفی باقر، یک منبع از شورشیان گروه جیش الغزه، فرودگاه نظامی ابو ظهور، یکی از فرودگاه‌های اصلی سوریه در شمال این کشور که در همان سال به دست مخالفان افتاد روز یکشنبه هدف بمباران‌های شدید قرار گرفت.

این منبع افزود، به نظر می‌رسد که رژیم سعی دارد که این استان را تحت تسلط خود قرار دهد.

در همین استان، شورشیان گروه تحریر الشام تلاش می‌کنند در جبهه دیگری که توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) گشوده شده، فعالیت کنند. داعش قصد دارد یکی از آخرین سنگرهای خود را در سوریه گسترش دهد.

غوطه شرقی، نزدیک به دمشق نیز یکی از واپسین پایگاه‌های مخالفان بشار اسد است که توسط ارتش سوریه تحت محاصره قرار دارد و در روزهای اخیر شماری از مردم در حملاتی به این مناطق کشا=ته شدند.

به‌دلیل محاصره غوطه شرقی مردم این منطقه نیازمند غذا و دارو هستند و کودکان دچار سوء تغذیه دچار شده‌اند.

سازمان ملل نزدیک به دو هفته پیش نسبت به این وضعیت هشدار داد و استفاده از گرسنگی‌دادن به مردم به عنوان یک سلاح را «جنایت جنگی» دانست.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۵۰۰ تن در منطقه غوطه شرقی در محاصره قرار دارند و نیازمند کمک‌های فوری هستند.

بازگشت هیئت رژیم سوریه به مذاکرات ژنو

در همین حال هیئت نمایندگان دولت سوریه برای ادامه هشتمین دور مذاکرات صلح ژنو روز یکشنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر به ژنو بازگشت.

مذاکرات صلح سوریه چهارشنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر بدون حضور نمایندگان رژیم سوریه در ژنو آغاز به‌کار کرد اما بشار جعفری رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت اسد اعلام کرد که او و همکارانش در اعتراض به پیشنهاد برکناری بشار اسد هشتمین دور مذاکرات صلح ژنو را قطع می‌کنند و به دمشق بازمی‌گردند. اپوزیسیون سوریه در پایان نشست اخیر خود در ریاض با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که لازمه انتقال سیاسی قدرت در سوریه و آغاز دوران موقت در این کشور، در وهله اول برکناری بشار اسد از ریاست جمهوری عربی سوریه است.

به‌گفته یک منبع وزارت خارجه سوریه، هیئت نمایندگان دولت سوریه قرار است روز جمعه ۱۵ دسامبر، به دمشق باز گردد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.