ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله ۶.۲ ریشتری کرمان را لرزاند

به فاصله فقط ۱۱ روز برای دومین بار استان کرمان لرزید. این بار هم کانون زلزله در حوالی هجدک و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار دارد.

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که ظهر سه‌شنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۲.۱۳ دقیقه به وقت محلی زلزله‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر کرمان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۳۰ کیلومتری هجدک، ۴۲ کیلومتری چترود و ۵۰ کیلومتری کاظم‌آباد در استان کرمان به ثبت رسیده است.

سه‌شنبه ۲۱ آذر، هجدک در استان کرمان: گروهی از اهالی هجدک کرمان بعد از وقوع زلزله به خیابان‌ها آمدند

صبج جمعه ۱۰ آذر زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر بخش‌هایی از استان کرمان را لرزانده بود. این زمین‌لرزه هم مانند زمین‌لرزنده ۲۱ آذر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و به همین جهت خسارات چندانی به بار نیاورد.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که در پی این حادثه بلافاصله تیم‌های ارزیاب و پیشرو از سوی استانداری به مناطق زلزله زده اعزام شده و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به زمین لرزه‌ای که چند روز پیش هم منطقه را تحت تأثیر قرار داده بود، گفته است:

«با توجه به این زلزله بسیاری از تیم‌های امدادی در منطقه در آماده‌باش بودند و با این وجود مدیریت بحران تمامی دستگاه‌های امدادی خدماتی و انتظامی را به حالت آماده باشد درآورده است.»

تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

ایران یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان است. ۱۴ سال پیش زلزله‌ای با قدرت ۶.۶ ریشتر در کرمان اتفاق افتاد. در آن زمان ۳۱ هزار نفر کشته شدند و ارگ بم هم ویران شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هیوا

    یه هفته... دو هفته... زلزله هنوز نرفته