ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اينترپل از ايران خواست تا غلام شکوری را تحويل دهد

<p>ايران تأييد کرده است که پليس بين&zwnj;الملل (اينترپل) از اين کشور خواسته تا غلام شکوری، يکی از متهمان توطئه ترور&quot; را تحويل دهد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش، العربيه، علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران به روزنامه &quot;الشرق الاوسط&quot; گفت در ايران ۱۵۰ غلام شکوری وجود دارد.</p> <p>وی افزود: &quot;سوالی از پليس بين الملل درباره اين اسم دريافت کرديم و در بررسی&zwnj;ها معلوم شد که فردی به نام غلام شکوری نيز در آمريکا زندگی می&zwnj;کند و عضو سازمان مجاهدين خلق است.&quot;</p> <p>غلام شکوری از سوی آمريکا متهم شده که در &quot;توطئه ترور&quot; عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در ايالات متحده دست داشته است. به گفته مقام&zwnj;های آمريکايی غلام شکوری عضو سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران است.</p> <blockquote> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی: آمريکا اعلام آمادگی کرده که درباره اين پرونده اطلاعاتی را در اختيار ما قرار دهد و فرصتی را برای ملاقات با منصور ارباب سير بدهد ولی هيچ اتفاقی تاکنون رخ نداده است</p> </blockquote> <p>آمريکا همچنين منصور ارباب سير يکی از شهروندان ايالات متحده را که تابعيت ايرانی نيز دارد، به دست داشتن در اين ترور نافرجام متهم کرده است.</p> <p>وی که هم&zwnj;اکنون در آمريکا در بازداشت است، روز دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ با لباس زندانی در دادگاه حاضر شد، اتهاماتش را رد کرد و خود را &quot;بی&zwnj;گناه&quot; دانست.</p> <p>وزير خارجه ايران گفته است: &quot;آمريکا اعلام آمادگی کرده که درباره اين پرونده اطلاعاتی را در اختيار ما قرار دهد و فرصتی را برای ملاقات با منصور ارباب سير بدهد ولی هيچ اتفاقی تاکنون رخ نداده است.&quot;</p> <p>آمريکا می&zwnj;گويد سپاه قدس اين توطئه ترور را هدايت می&zwnj;کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام&zwnj;های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.</p> <p>آمريکا علاوه بر ارباب سير و غلام شکوری از &quot;عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی&quot; اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.</p> <p>آمريکا و اتحاديه اروپا اين پنج نفر را تحريم کرده&zwnj;اند. اين تحريم شامل مسدودکردن دارايی&zwnj;های آنان در اروپا و آمريکا می شود.</p> <p>در همين حال بان چندی پيش بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل پرونده &quot;توطئه ترور&quot; را که شامل اسناد آمريکا، ايران و عربستان است ۲۵ مهر به شورای امنيت فرستاد.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران تأييد کرده است که پليس بين‌الملل (اينترپل) از اين کشور خواسته تا غلام شکوری، يکی از متهمان توطئه ترور" را تحويل دهد.

به گزارش، العربيه، علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران به روزنامه "الشرق الاوسط" گفت در ايران ۱۵۰ غلام شکوری وجود دارد.

وی افزود: "سوالی از پليس بين الملل درباره اين اسم دريافت کرديم و در بررسی‌ها معلوم شد که فردی به نام غلام شکوری نيز در آمريکا زندگی می‌کند و عضو سازمان مجاهدين خلق است."

غلام شکوری از سوی آمريکا متهم شده که در "توطئه ترور" عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در ايالات متحده دست داشته است. به گفته مقام‌های آمريکايی غلام شکوری عضو سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران است.

علی‌اکبر صالحی: آمريکا اعلام آمادگی کرده که درباره اين پرونده اطلاعاتی را در اختيار ما قرار دهد و فرصتی را برای ملاقات با منصور ارباب سير بدهد ولی هيچ اتفاقی تاکنون رخ نداده است

آمريکا همچنين منصور ارباب سير يکی از شهروندان ايالات متحده را که تابعيت ايرانی نيز دارد، به دست داشتن در اين ترور نافرجام متهم کرده است.

وی که هم‌اکنون در آمريکا در بازداشت است، روز دوشنبه دوم آبان ۱۳۹۰ با لباس زندانی در دادگاه حاضر شد، اتهاماتش را رد کرد و خود را "بی‌گناه" دانست.

وزير خارجه ايران گفته است: "آمريکا اعلام آمادگی کرده که درباره اين پرونده اطلاعاتی را در اختيار ما قرار دهد و فرصتی را برای ملاقات با منصور ارباب سير بدهد ولی هيچ اتفاقی تاکنون رخ نداده است."

آمريکا می‌گويد سپاه قدس اين توطئه ترور را هدايت می‌کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.

آمريکا علاوه بر ارباب سير و غلام شکوری از "عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی" اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.

آمريکا و اتحاديه اروپا اين پنج نفر را تحريم کرده‌اند. اين تحريم شامل مسدودکردن دارايی‌های آنان در اروپا و آمريکا می شود.

در همين حال بان چندی پيش بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل پرونده "توطئه ترور" را که شامل اسناد آمريکا، ايران و عربستان است ۲۵ مهر به شورای امنيت فرستاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.