ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوریه: بازسازی جرابلوس با کمک ترکیه

یک سال پس از شکست گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر جرابلوس سوریه با کمک ارتش ترکیه، اکنون در بازسازی این شهر ترکیه نیز نقش دارد.

یک سال پس از شکست گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر جرابلوس سوریه با کمک ارتش ترکیه، اکنون در بازسازی این شهر ترکیه نیز نقش دارد.

تصویر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در بخش پذیرش بیمارستان جرابلوس

به‌گزارش الجزیره بازسازی جرابلوس، شهری که در شمال سوریه و مرز ترکیه قرار دارد، پررونق شده است.

شمار ساکنان جرابلوس پس از پیروزی نیروهای سوری و ترکیه‌ای از ۲۵ هزار نفر به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

در حال حاضر در این شهر شورای محلی خدمات بهداشتی و درمانی را مدیریت می‌کند.

ساکنان شهر به الجزیره گفته‌اند که احساس امنیت نسبی می‌کنند و دیگر از حملات هوایی و بمباران نمی‌ترسند.

کودکان از این‌که توانسته‌اند باز هم به مدرسه بروند خوشحالند. با این حال هنوز چالش‌هایی وجود دارد، از جمله این‌که دانش‌آموزان از آن‌جایی که مدت‌ها مدرسه نرفته‌اند باید دروس خود را از پایه دوباره شروع کنند.

همچون بیشتر موارد دیگر در جرابلوس، بیمارستان این شهر تحت مدیریت ترکیه است، در حالی که سازمان‌های غیردولتی ترکیه کمک می‌کنند.

بنا به این گزارش، بسیاری در این شهر گفته‌اند که ترکیه را به عنوان نیروی اشغالگر نمی‌شناسند و از نفوذ این کشور برای کمک به بهبود وضعیت شهر استقبال می‌کنند.

آنکارا همچنین نیروی پلیس محلی را آموزش می‌دهد و به آن کمک مالی می‌کند تا امنیت و صلح را بین گروه‌های مختلف جنگجویان تأمین کند.

دولت سوریه و متحدانش، ایران و روسیه، معتقدند که گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه شکست خورده و آخرین بقایای آن‌ در حال زوال است. روسیه نیروهای نظامی خود را به مرور از سوریه خارج می‌کند و ایران نیز از مدتی پیش اعلام آمادگی کرده که در بازسازی سوریه شرکت می‌کند.

هم حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و هم مقامات سپاه پاسداران از جمله قرارگاه خاتم‌الانبیا، بارها اعلام کرده‌اند که ایران حاضر است در بازسازی سوریه شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روح ابلیس

    سید کارو از کدوم قرارگاه هستی‌؟ از بچه‌های سپاهی یا بسیج؟ ایران بدترین کشور برای اقلیّت‌ها و زندان بزرگ انسانیت و آزاد‌گی و شرف هست. کثافت‌های بی‌شرف سپاهی و شیعه‌های قاتل دارن تو سوریه جنایت می‌کنن، ترکیه کار انسان دوستانه ائ‌ کرده. بنازم به دین واقعی‌ اسلام، نه به فرقه منحرف شیعه و از اون بدتر دین من در آوردی ولایت فقیه که اصلا از اسلام خارج هست

  • کارو

    آراز اورمو، بناز به فاشیسم ترکیه، از کدام انسان دوستی حرف میزنی؟ از شهرهای کردنشین به خاک و خون کشیده شده؟ از 2 میلیون کرد آواره از خانه و کاشانه؟ از بمب باران شهرهای کردنشین با اف 16؟ از دستگیری ها و اخراج ها و زندان های بی پایان؟ از تلاش برای احیای مجازات اعدام؟ از قلع و قمع تمام مخالفان از اسلامگراهای گولنیست، تا کمونیست، تا سوسیالی دموکرات و تا کورد و عرب و لاز و ارمنی؟ سرتان را زیر برف های آذربایجان نکنید، بروید و واقعیت را ببینید. ترکیه مهد فاشیسم ملی و مذهبی است. بدترین کشور برای اقلیت های قومی و بزرگترین زندان برای روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی. متأسفم که همۀ رسانه ها کشتار و نسل کشی در این کشور را سانسور کرده اند و رادیوزمانه هم انگار می خواهد با این سکوت کار آنها را تایید کند. شعار ترکیه هر کوف و زهرماری باشد، در حال حاضر این کشور هم در خاک خودش و هم در سوریه مشغول قتل عام و جنایت و کشتار انسانهاست.

  • آراز اورمو

    بتازم به این حس انسان دوستی ترکیه شعار ملی ترکیه صلح در میهن صلح در جهان هست

  • کارو

    ساکنان جرابلوس به «الجزیره» گفته اند که ترکیه را اشغالگر نمیدانند، و رادیوزمانه هم خبر آن را بازنشر کرده است؟؟ از رادیوزمانه بعیداست که تریبون زائده های پان عثمانیسم در منطقه بشود. بر اساس کدام انتخابات یا نظرسنجی دموکراتیک و قابل اتکا مردم از اشغال شدن منطقه شان توسط تورکیۀ جنایتکار راضی هستند؟ همین الان تورکیه در حال حمله به ادلب و عفرین است و اینها زمینه سازی برای انجام حملات گسترده تر به این مناطق است، لطفاً چنین اخباری را بازنشر ندهید.