ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در مدت یک ماه ۶۷۰۰ نفر از اقلیت روهینگیا کشته شدند»

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید از پایان ماه اوت تا پایان ماه سپتامبر سال جری میلادی دست‌کم ۶۷۰۰ نفر از اقلیت روهینگیا در میانمار کشته شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید از پایان ماه اوت تا پایان ماه سپتامبر سال جری میلادی دست‌کم ۶۷۰۰ نفر از اقلیت روهینگیا در میانمار کشته شدند.

عکس از آرشیو

سازمان پزشکان بدون مرز این میزان کشته را نشانه «خشونت گسترده مقام‌های میانمار» دانست و گفت این آمار «محتاطانه» برآورد شده است.

این سازمان همچنین گفته است که از ۲۵ اوت / ۳ شهریور سال جاری که حملات شورشیانِ روهینگیا و پاسخ نیروهای ارتش میانمار موج تازه‌ای از خشونت‌ها در ایالت راخین به‌راه انداخت، به‌گفته سازمان ملل بیش از ۶۴۷ هزار نفر از اقلیت روهینگیا وارد بنگلادش شده‌اند و در اردوگاه‌هایی با امکانات کم و در شرایط دشوار به‌سر می‌برند.

همچنین در یک ماهه نخستِ خشونت‌ها ۹۰۰۰ روهینگیایی در میانمار به دلایل دیگری جان باخته‌اند.

دولت‌های میانمار و بنگلادش ۲۳ نوامبر / ۲ آذر بر سر بازگشت صدها هزار پناهجوی اقلیت روهینگیا توافق کردند اما نهادهای مدافع حقوق بشر برنامه بازگرداندن پناهجویان روهینگیا به میانمار را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند تا زمانی که نظام آپارتاید میانمار تغییری نکند بازگشت اقلیت روهینگیا از بنگلادش به این کشور غیرقابل تصور است.

با مسلمانان روهینگیا در میانمار به‌عنوان اقلیت قومی خارجی برخورد می‌شود. آن‌ها قربانی انواع مختلف تبعیض‌ها از جمله کار اجباری، اخاذی، محدودیت‌های آزادی حرکت، قوانین ازدواج ناعادلانه و مصادره زمین هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.