ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون آموزش مجلس مطالبات دانشجویان دانشگاه نفت را بررسی می‌کند

قرار است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر نفت مسائل دانشجویان دانشگاه نفت را بررسی کند. در همین ارتباط محمود صادقی عضو این کمیسیون برای دیدار با دانشجویان به خوزستان سفر کرده است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بنا دارد روز یکشنبه ۲۶ آذر در جلسه‌ای با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مسائل دانشجویان دانشگاه نفت را که منجر به تحصن ۲۵ روزه آنان شده بود بررسی کند. در همین ارتباط محمود صادقی، عضو این کمیسیون برای دیدار با دانشجویان نفت آبادان و اهواز به خوزستان سفر کرده است.

عکس از آرشیو- تحصن در دانشگاه نفت آبادان

اعتصاب و تحصن دانشجویان نفت آبادان و اهواز در اعتراض به لغو اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در وزارت نفت صورت گرفت. فارغ‌التحصیلان نفت نیز در حمایت از دانشجویان در تهران مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

وزارت نفت طبق آیین‌نامه استخدامی سال ۱۳۸۰ موظف به تامین نیروی انسانی خود از دانشگاه صنعت نفت است اما این وزارتخانه  سال ۹۴ بورسیه دانشجویان را به طور یک‌طرفه و بدون اطلاع دانشجویان لغو کرد.

به دنبال شکایت چند تن از فارغ التحصیلان، دیوان عدالت اداری به نفع دانشجویان رای داد و وزارت نفت را موظف به استخدام فارغ‌التحصیلان نفت کرد.

امتناع وزارت نفت از اجرای حکم دیوان عدالت اداری اما تحصن دانشجویان و تجمع فارغ‌التحصیلان را در پی داشت.

تحصن ۲۵ روزه دانشجویان نفت پس از آن پایان یافت که نمایندگان دانشجویان در جلسه‌ای با معاون وزارت نفت بر سر تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات دانشجویان به توافق رسیدند.

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه نفت اعلام کرده‌اند در صورتی که در دو ماه آینده اقدام عملی در رابطه با مطالبات‌شان صورت نگیرد، اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.