ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تا پایان سال ۹۶ قوه قضائیه ۹۰۸ قاضی تازه را به کار می‌گیرد

قوه قضاپیه می‌گوید به ۴۰۰۰ قاضی تازه‌ نیاز دارد. اما بودجه کافی وجود ندارد. با گذراندن آزمون قوه قضائیه ۹۰۸ نفر به استخدام دستکاه قضائی ایران درمی‌آیند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرده که تا پایان سال جاری ۹۰۸ نفر از کسانی که در آزمون قوه قضائیه شرکت کرده‌اند، به استخدام دستگاه قضائیه درمی‌آیند.

عکس: آرشیو

حجت الاسلام علیرضا امینی در یک نشست خبری که جمعه ۲۴ آذر درباره «آزمون قضات» گفته است:

«در آزمون امروز حدود کمتر از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند که اگر با احتساب افرادی که در آزمون اختصاصی شرکت می‌کنند در نظر بگیریم مجموعاً در سال ۹۶ نزدیک به ۷۸ هزار نفر متقاضی داشتیم که در بخش‌های مختلف شرکت کردند و خود را در معرض آزمون و انتخاب قرار داده‌اند.»

 از میان این افراد ۹۰۸ نفر تا پایان سال ۹۶ نفر به استخدام قوه قضائیه درمی‌آیند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضائیه پنجشنبه ۲۳ آذر اعلام کرد که در برنامه ششم توسعه مجوز استخدام چهار هزار قاضی صادر شده و دولت و مجلس هم با هم درباره ضرورت استخدام این تعداد قاضی اتفاق نظر دارند اما بودجه کافی برای استخدام این تعداد قاضی وجود ندارد.

در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ قاضی وجود دارد. در سال دست‌کم ۲۲۰ هزار ایرانی به دلایل مختلف به زندان محکوم می‌شوند.

در حال حاضر بنا بر آماری که معاون منابع انسانی قوه قضائیه ارائه داده، در دستگاه قضائی ایران ۱۱ هزار قاضی مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در دادگستری‌های سراسر ایران اعم از محاکم و دادسراها، ۴۰۰ نفر در مراجع قضایی کشوری مثل دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری و دادسرای دیوان مشغول به کارند و ۲۰۰ نفر در سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و ۵۰ نفر هم در ستاد قوه به کار گرفته شده‌اند. حدوداً ۸. ۵ درصد از قضات زن هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.