ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استرالیا: آمار تکان دهنده سوء استفاده جنسی از کودکان

بیش از هشت هزار کودک در استرالیا در پنج سال‌ گذشته قربانی آزار و اذیت جنسی شده‌اند. مدرسه‌ها، کلیساها و باشگاه‌های ورزشی بیشترین مکان‌هایی هستند که کودکان در آنها آزار می‌بینند.

بر اساس یک تحقیق که از سوی کمیسیون سلطنتی تحقیقات استرالیا انجام شده، آمار سوء‌استفاده از کودکان و آزار جنسی آنان در این کشور نشان می‌دهد نهادهای عمومی و مدنی نتوانسته‌اند چنانکه باید از کودکان در برابر این آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.

عکس تزیینی‌ست

بی‌بی‌سی جهانی ضمن انتشار نتایج این تحقیق که در طول پنج سال از سوی عالی‌ترین مرکز تحقیقات عمومی استرالیا انجام شده، گزارش کرده است که این تحقیق بر اساس شهادت بیش از هشت هزار کودک قربانی آزار و سوء‌استفاده است.

بر اساس این گزارش، کودکان مورد اشاره اغلب در مدرسه‌ها، کلیساها و باشگاه‌های ورزشی مورد آزار و سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

نتایج این تحقیق همچنبن نشان می‌دهد بیش از ده‌ها هزار کودک در طول سال‌ها در موسسه‌ها و نهادهای عمومی استرالیا اذیت و آزار جنسی شده‌اند، به شکلی که تعیین عدد دقیق قربانیان این آزارها عملا ممکن نیست.

گروه گردآورنده این تحقیق همچنین تاکید کرده است جدای از گفت‌و‌گو با ۱۵ هزار نفر درباره داشتن تجربه آزار دیدن جنسی و شهادت بیش از هشت هزار کودک قربانی آزار و اذیت جنسی، هزار و ۳۰۰ نامه هم از کودکان قربانی در سراسر استرالیا دریافت کرده‌اند.

به دنبال انجام این پروژه تحقیقاتی و انتشار نتایج آن، تاکنون بیش از چهار هزار موسسه و نهاد عمومی در استرالیا متهم شده‌اند که نتوانسته‌اند از کودکان در برابر آزار و اذیت جنسی محافظت کنند.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون کمیسیون سلطنتی تحقیقات استرالیا بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد سوء‌استفاده جنسی از کودکان را به مقامات این کشور گزارش داده است.

در واکنش به انتشار این آمارها، مالکوم ترنوبل، نخست وزیر استرالیا نتایج این گزارش را تاسف‌بار خوانده و آن را یک تراژدی ملی نامیده است.

بر اساس یافته‌های کمیسیون سلطنتی استرالیا، روحانیان، مبلغان دینی و معلمان مدرسه‌ها بیشترین افرادی هستند که اقدام به آزار و اذیت جنسی کودکان کرده‌اند.

این کمیسیون پیش‌ از این اعلام کرده بود ممکن است کلیسای کاتولیک استرالیا به دلیل گزارش نکردن موارد سوء‌استفاده و آزار جنسی کودکان در کلیساهای زیر نظرش، تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

انتشار نتایج تحقیقات درباره آزار و اذیت جنسی کودکان در استرالیا به حدی تکان دهنده بوده که بسیاری از مدیران موسسه‌ها و نهادهای عمومی مانند مدرسه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، با پذیرفتن کوتاهی خود در محافظت از حقوق کودکان، از قربانیان آزارها و سوءاستفاده‌های جنسی عذرخواهی کرده‌اند.

سر اسقف کلیسای کاتولیک استرالیا اما با وجود عذرخواهی بابت رخداد این اتفاق‌ها گفته است امکان تغییر برخی قوانین از جمله «سری بودن اعترافات» وجود ندارد، چرا که «اعتراف به گناه باید بین کشیش، خداوند و گناهکار باقی بماند.»

اشاره به مواردی که ممکن است فرد متجاوز پس از ارتکاب عمل خود در کلیسا به آنچه انجام داده اعتراف کند.

گزارش کمیسیون سلطنتی تحقیقات استرالیا ۴۰۰ توصیه نیز در زمینه چگونگی حفاظت از حقوق کودکان به مراکز مختلف داشته است و به طور ویژه از دفتر مرکزی کلیسای کاتولیک در استرالیا خواسته است قوانین خود را در این زمینه اصلاح کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.