ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بقایی به صادق لاریجانی: فقط انگلیسی‌ها مخالف بست‌نشینی بودند

در فیلمی که از محفل احمدی‌نژاد و یارانش منتشر شده، حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد به کنایه رئیس قوه قضائیه را به وابستگی به بریتانیا متهم می‌کنند.

طرفداران محمود احمدی‌‌نژاد در کانال تلگرام «دولت بهرام» فیلمی از حمید بقایی را در محضر محمود احمدی‌نژاد منتشر کرده‌اند. در این فیلم معاون رئیس سابق جمهوری اسلامی رئیس قوه قضائیه را تلویحاً به وابستگی به بریتانیا متهم می‌کند.

حمید بقایی در محفل احمدی‌نژاد: فقط انگلیسی‌ها مخالف بست‌نشینی بودند (عکس: یوتیوب)

طرفداران محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که پنجشنبه ۲۳ آذر محمود احمدی‌نژاد با گروهی از دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرده است. فیلمی که از این دیدار منتشر شده، مجلس کم‌رونقی را که به یک محفل خانگی شباهت دارد، نشان می‌دهد: عده‌ای از یاران گرمابه و گلستان دور هم جمع شده‌اند. حمید بقایی در این جمع خطاب به صادق لاریجانی می‌گوید:

«شما بست نشینی را مسخره می‌کنی. علمای اسلام بست می نشستند.شما به لباس خودت هم احترام نمی گذاری.شما بی‌جا می‌کنی، به علما توهین می‌کنی. فقط انگلیسی‌ها مخالف بست نشینی درحرم عبدالعظیم بودند و می گفتند،بیائید در سفارت ما بست بنشینید،غذا هم به شما می دهیم،مگر ما نزد انگلیسی‌ها بست نشستیم.»

محمود احمدی‌نژاد که بر خلاف دیگران پشت میز تحریر نشسته، به کنایه می‌گوید:

«اگر آن جا [سفارت بریتانیا] می‌رفتی که فتنه‌گر نمی‌شدی.»



صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه یک روز پیش از آنکه طرفداران محمود احمدی‌نژاد گرد بیایند، در دیدار و گفت‌وگو با گروهی از دانشجویان اصول‌گرا، گفته بود که احمدی‌نژاد و یارانش با بست‌نشینی به دنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند. او رئیس جمهور سابق را به فتنه‌گری متهم کرده بود.

حمید بقایی و حبیب الله خراسانی (ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ) به اتهام اختلاس محاکمه شده‌اند اما حکم آن‌ها هنوز اعلام نشده. این دو متهم همراه با علی امبر جوانفکر (مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در دولت دهم) در اعتراض به محاکمه غیر علنی‌شان در حرم شاه‌عبدالعظیم بست نشسته بودند، اما با دخالت لباس‌شخصی‌ها این بست‌نشینی پایان گرفت.

محمود احمدی‌نژاد ۲ آذر در یک پیام ویدیویی در انتقاد از عملکرد قوه قضائیه این شایعه را به یاد صادق لاریجانی آورده بود که دخترش به جاسوسی برای بریتانیا متهم است. رئیس قوه قضائیه در دیدار با دانشجویان پاسخ داده:

«همین آقا [یعنی احمدی‌نژاد] در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید از جاسوسی دختر فلانی چه خبر؟ ایشان پاسخ می‌دهد که این ماجرا از اساس دروغ است. به او می‌گوید شما مطلع نیستید، ما اطلاع دقیق داریم که وی بازداشت است و آدرس دقیق محل بازداشت وی را هم می‌دانیم. آخر می‌شود انسان این مقدار دروغ بگوید؟»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • noname

    بودجه پرداخت مستمری به ازکارافتادگان و خانواده مرحومین طلاب و روحانیون ۱۸۷ میلیارد تومان و بودجه پرداخت کمک هزینه معیشتی طلاب ۳۳۵ میلیارد در نظر گرفته شده است. بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۶۰۰ میلیارد تومان است در حالی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور ۱۵۷ میلیارد دریافت می‌کند. ۲۵۳ میلیارد تومان به برنامه پوشش بیمه پایه اجتماعی طلاب می‌رسد در حالی که بودجه سازمان اورژانس کشور ۱۶۳ میلیارد تومان است. جامعه المصطفی العالمیه که از نهادهای تحصیلات حوزوی است ۳۰۳ میلیارد تومان بودجه دارد در حالی که بودجه دانشگاه اهواز ۲۱۶ و بودجه دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۵۴ میلیارد تومان است. با حسابی سر انگشتی و جمع زدن برخی ردیف‌های بودجه‌ای که برای نهادهای روحانیت و مذهبی شیعی اعلام شده است، می‌توان به رقمی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید؛ هزینه‌ای که تنها دربرگیرنده شماری از نهادهایی است که به صورت مستقیم متولی امور روحانیون است.

  • کارو

    نه خیر، امیرکبیر بود که با بست نشینی مخالف بود. این امیرکبیر بود که بست نشینی را نخستین بار ممنوع اعلام کرد. تاریخ چنین به یاد دارد.