ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ پناه‌جوی سریلانکایی نگرانی از وضعيت پناه‌جويان در استراليا را افزايش داد

<p>مرگ يک پناهنده سريلانکايی در هفته جاری بحث&zwnj;ها بر سر وضعيت پناه&zwnj;جويان در بازداشتگاه&zwnj;های استراليا را داغ&zwnj;تر کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری ای&zwnj;پی&zwnj;پی استراليا پيکر اين مرد که خود را مسموم کرده بود در وضعيتی ناگوار در يک مجمتع مسکونی مهاجرت استراليا در شهر سيدنی، نزديک به بازداشتگاه والی&zwnj;وود يافت شد و پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد.</p> <p><br /> اين پناهنده سريلانکايی در ماه اکتبر ۲۰۰۹ توسط قايق به استراليا آمد و در ماه اوت سال جاری پس از دو سال موفق به دريافت حق پناهندگی در استراليا شد. او در انتظار گواهی&zwnj;نامه امنيتی خود بود تا از بازداشت رها گردد.</p> <p><br /> کريس بوون، وزير مهاجرت استراليا گفته است در حال حاضر جسد اين مرد تحت بازرسی سازمان اطلاعات و امنيت استراليا قرار دارد. </p> <blockquote> <p><br /> سال گذشته نيز سه پناه&zwnj;جو در بازداشتگاه والی&zwnj;وود خودکشی کردند</p> </blockquote> <p>وزير مهاجرت استراليا گفت: &quot;ما مسئوليت پناه&zwnj;جويانی که به آن&zwnj;ها فرصت داده شده و پرونده&zwnj;های&zwnj;شان مورد ارزيابی قرار گرفته است به عهده می&zwnj;گيريم.&quot;</p> <p><br /> بوون مرگ اين پناهنده را فاجعه خواند و ضمن ابراز همدردی با خانواده وی گفت اداره مهاجرت تاکنون نتوانسته با برادر اين مرد در سريلانکا ارتباط برقرار نمايد.</p> <p><br /> سال گذشته نيز سه پناه&zwnj;جو در بازداشتگاه والی&zwnj;وود خودکشی کردند.</p> <p><br /> ايرج مقدم، پناهجوی ايرانی که وی نيز مدتی را در بازداشتگاه&zwnj;های پناهندگی استراليا سپری کرده گفته است مرد سريلانکايی يکی از دوستان صميمی او بوده است.</p> <p><br /> به گفته ايرج مقدم برای نخستين بار وی در بازداشتگاه جزيره کريسمس با اين مرد ملاقات کرده بود و پس از آن هر دو به بازداشتگاه والی&zwnj;وود منتقل شدند.</p> <p><br /> وی از دوستش به&zwnj;عنوان مردی شاد، عاشق موسيقی و رقص ياد کرد که به آينده نظر داشت و می گفت زمانی که از بازداشت رها شود با نامزدش ازدواج خواهد کرد.</p> <p><br /> آقای مقدم به خبرگزاری ای&zwnj;پی&zwnj;پی استراليا گفت: &quot;من از مرگ وی بسيار خشمگين&zwnj;ام و قلب من شکسته، برای بسته شدن بازداشتگاه&zwnj;ها تلاش خواهم کرد.&quot; <br /> &nbsp;</p>

مرگ يک پناهنده سريلانکايی در هفته جاری بحث‌ها بر سر وضعيت پناه‌جويان در بازداشتگاه‌های استراليا را داغ‌تر کرد.

به گزارش خبرگزاری ای‌پی‌پی استراليا پيکر اين مرد که خود را مسموم کرده بود در وضعيتی ناگوار در يک مجمتع مسکونی مهاجرت استراليا در شهر سيدنی، نزديک به بازداشتگاه والی‌وود يافت شد و پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد.

اين پناهنده سريلانکايی در ماه اکتبر ۲۰۰۹ توسط قايق به استراليا آمد و در ماه اوت سال جاری پس از دو سال موفق به دريافت حق پناهندگی در استراليا شد. او در انتظار گواهی‌نامه امنيتی خود بود تا از بازداشت رها گردد.

کريس بوون، وزير مهاجرت استراليا گفته است در حال حاضر جسد اين مرد تحت بازرسی سازمان اطلاعات و امنيت استراليا قرار دارد.

وزير مهاجرت استراليا گفت: "ما مسئوليت پناه‌جويانی که به آن‌ها فرصت داده شده و پرونده‌های‌شان مورد ارزيابی قرار گرفته است به عهده می‌گيريم."

بوون مرگ اين پناهنده را فاجعه خواند و ضمن ابراز همدردی با خانواده وی گفت اداره مهاجرت تاکنون نتوانسته با برادر اين مرد در سريلانکا ارتباط برقرار نمايد.

سال گذشته نيز سه پناه‌جو در بازداشتگاه والی‌وود خودکشی کردند.

ايرج مقدم، پناهجوی ايرانی که وی نيز مدتی را در بازداشتگاه‌های پناهندگی استراليا سپری کرده گفته است مرد سريلانکايی يکی از دوستان صميمی او بوده است.

به گفته ايرج مقدم برای نخستين بار وی در بازداشتگاه جزيره کريسمس با اين مرد ملاقات کرده بود و پس از آن هر دو به بازداشتگاه والی‌وود منتقل شدند.

وی از دوستش به‌عنوان مردی شاد، عاشق موسيقی و رقص ياد کرد که به آينده نظر داشت و می گفت زمانی که از بازداشت رها شود با نامزدش ازدواج خواهد کرد.

آقای مقدم به خبرگزاری ای‌پی‌پی استراليا گفت: "من از مرگ وی بسيار خشمگين‌ام و قلب من شکسته، برای بسته شدن بازداشتگاه‌ها تلاش خواهم کرد."
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.