ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده زاهدان: ۸۰ درصد سیستان و بلوچستانی‌ها زیر خط فقر هستند

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که ۸۰ درصد از مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر به سر می‌برند. او خط فقر برای تهران را نیز درآمد چهارمیلیون تومانی عنوان کرد.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که ۸۰ درصد از مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر به سر می‌برند. او خط فقر برای تهران را نیز درآمد چهار میلیون تومانی عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین استان‌های ایران است

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که اغلب روستانشینان و ساکنان حاشیه‌نشین شهرهای استان سیستان و بلوچستان در فقر زندگی می‌کنند.

به گفته نماینده زاهدان، علی‌رغم فقدان آمار دقیق از فقر در سیستان و بلوچستان و همچنین کل ایران، تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰ درصد اهالی این استان زیر خط فقر باشند.

دولت جمهوری اسلامی یک دهه است که از اعلام عمومی خط فقر رسمی و جمعیت زیر خط خودداری می‌کند. هر یک از نهادهای حکومتی براساس معیارهای نامشخص آمار متفاوتی از جمعیت زیر خط فقر ارائه می‌دهند. رئیس سازمان امور اجتماعی ایران می‌گوید: ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

روزنامه اعتماد نیز اول دی‌ماه گذشته با بررسی هزینه و درآمد خانوارها جمعیت فقیر را حدود ۵۰.۱ درصد جمعیت ایران برآورد و گزارش کرد که ۱۳ میلیون و ۳۴۷ هزار نفر از این جمعیت «توانایی تامین نیازهای ضروری روزانه‌شان را ندارند».

به گفته شهریاری، خط فقر برای زندگی در شهر تهران اکنون به چهار میلیون تومان رسیده و «کسانی که در تهران این میزان درآمد را نداشته باشند به‌طور حتم زیر خط فقر هستند.»

او مدعی است که «فشارها و تحریم‌های دشمنان ایران» اصلی‌ترین دلیل فقر مردم این کشور است.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران، سه درصد خانوارهای ایران به دلیل هزینه‌های درمانی زیر خط فقر قرار دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • انتی اسلام

    در فقر مطلق نگهداشتن مردم سیستان و بلوچستان و کردستان به این خاطر است که بیشتر سنی مزهب هستند و آخوندهای دله دزد و روزه خوان همه شیعه هستند به امید رهایی از اسلام چه شیعه قلابی و چه سنی - برای ایرانیان به گروگان گرفته شده اسلام ناب محمدی یک ننگ بزرگ است به امید رهایی از شر دله دزدان جنایتکار .. سید علی بابا و چهل هزار دزدان تهرانی - هم میهنان تمام ثروت و ثرمایه مردم ایران خرج چند ۱۰۰ خانواده فاسد و دله دزد جنایت کار مقیم تهران میشود - بیشتر بچه اخوندها و بچه سپاهیا در کشورهای اروپایی کیس مسیحی و کیس گی یا هم جنس باز میدهند ولی توی ایران نوجوانان را به جرم بی خدا یا سنی مزهب یا مسیحی زندانی میکنند و یا دار میزنند - ننگ و شرم بر اخوند و سپاهی - دست شماها بر خون مردم بی گناه ایرانی آلوده است ننگ بر بیت سید علی خامنه ای حرام زاده - ۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر هستند ولی سید علی بابا و مزدوران رژیم ثروتمندترین ایرانیان فاسد روی کره زمین