ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم کور کردن دو چشم یک متهم در انتظار اجازه آیت‌الله لاریجانی

<p>پرونده قصاص دو چشم جوانی که بر اثر اسيدپاشی، مردی را نابينا کرده است، برای استيذان (اجازه اجرا) نزد آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران فرستاده شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه شرق چاپ تهران در شماره شنبه هفتم آبان ۱۳۹۰ نوشت متهم ۲۵ ساله که مهدی نام دارد در قبال گرفتن ۵۰۰ هزار تومان، &quot;عامل انتقام&zwnj;&zwnj;گيری مردی از دايی&zwnj; همسرش&quot; شد.</p> <p>بنا به اين گزارش مهدی در سال ۱۳۸۵ به در خانه محمد در ورامين رفته و به صورت او اسيد پاشيده که باعث شد دو چشم وی کور شود.</p> <p>مهدی در دادگاه گفته است: &quot;چون معتاد بودم اين پيشنهاد را قبول کردم و بعد از گرفتن مبلغی پول و خريد موتور روی صورت محمد اسيد پاشيدم و از کاری که کردم به شدت پشيمان هستم.&quot;</p> <blockquote> <p>شعبه ۷۷ دادگاه کيفری استان تهران اعلام کرده مجرم بايد با روشی که برای وی خاطر جانی نداشته باشد، کور شود</p> </blockquote> <p>شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی پيشوای ورامين در ابتدا اعلام کرد امکان کور کردن مجرم با اسيد نيست و وی را به پرداخت ديه و حبس محکوم کرد اما پس از اعتراض محمد به اين حکم، شعبه ۷۷ دادگاه کيفری استان تهران اعلام کرد مجرم بايد با روشی که برای وی خاطر جانی نداشته باشد، کور شود.</p> <p>فردی که به مهدی پول داده، سعيد نام دارد که به دو سال حبس و سه سال تبعيد محکوم شده است.</p> <p>شرق نوشته است به دليل شکست گفت&zwnj;وگوها برای ايجاد &quot;صلح و سازش&quot; بين طرفين اين پرونده، اگر آيت&zwnj;الله لاريجانی اين حکم را &quot;استيذان&quot; کند، حکم کور کردن دو چشم مهدی اجرا خواهد شد.</p> <p>قصاص چشم در برابر چشم در ايران، مدتی پيش نيز مناقشه&zwnj;هايی را به دنبال داشت.</p> <p>چند ماه پیش آمنه بهرامی، زنی که در اثر اسيدپاشی به صورتش بينايی&zwnj; خود را از دست داده بود، خواهان قصاص چمشان مجيد موحد شد.</p> <p>مجيد موحد به خاطر اينکه در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی به صورت آمنه بهرامی موجب نابينايی وی شد، محکوم به قصاص و ريختن اسيد در چشمانش شده بود.</p> <p>انتشار خبر اجرای حکم قصاص مجيد موحدی واکنش&zwnj; فعالان و سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر را در پی داشت.</p> <p>اما آمنه بهرامی در آخرين لحظات پيش از اجرای حکم قصاص صرف&zwnj;نظر کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

پرونده قصاص دو چشم جوانی که بر اثر اسيدپاشی، مردی را نابينا کرده است، برای استيذان (اجازه اجرا) نزد آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران فرستاده شد.

روزنامه شرق چاپ تهران در شماره شنبه هفتم آبان ۱۳۹۰ نوشت متهم ۲۵ ساله که مهدی نام دارد در قبال گرفتن ۵۰۰ هزار تومان، "عامل انتقام‌‌گيری مردی از دايی‌ همسرش" شد.

بنا به اين گزارش مهدی در سال ۱۳۸۵ به در خانه محمد در ورامين رفته و به صورت او اسيد پاشيده که باعث شد دو چشم وی کور شود.

مهدی در دادگاه گفته است: "چون معتاد بودم اين پيشنهاد را قبول کردم و بعد از گرفتن مبلغی پول و خريد موتور روی صورت محمد اسيد پاشيدم و از کاری که کردم به شدت پشيمان هستم."

شعبه ۷۷ دادگاه کيفری استان تهران اعلام کرده مجرم بايد با روشی که برای وی خاطر جانی نداشته باشد، کور شود

شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی پيشوای ورامين در ابتدا اعلام کرد امکان کور کردن مجرم با اسيد نيست و وی را به پرداخت ديه و حبس محکوم کرد اما پس از اعتراض محمد به اين حکم، شعبه ۷۷ دادگاه کيفری استان تهران اعلام کرد مجرم بايد با روشی که برای وی خاطر جانی نداشته باشد، کور شود.

فردی که به مهدی پول داده، سعيد نام دارد که به دو سال حبس و سه سال تبعيد محکوم شده است.

شرق نوشته است به دليل شکست گفت‌وگوها برای ايجاد "صلح و سازش" بين طرفين اين پرونده، اگر آيت‌الله لاريجانی اين حکم را "استيذان" کند، حکم کور کردن دو چشم مهدی اجرا خواهد شد.

قصاص چشم در برابر چشم در ايران، مدتی پيش نيز مناقشه‌هايی را به دنبال داشت.

چند ماه پیش آمنه بهرامی، زنی که در اثر اسيدپاشی به صورتش بينايی‌ خود را از دست داده بود، خواهان قصاص چمشان مجيد موحد شد.

مجيد موحد به خاطر اينکه در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی به صورت آمنه بهرامی موجب نابينايی وی شد، محکوم به قصاص و ريختن اسيد در چشمانش شده بود.

انتشار خبر اجرای حکم قصاص مجيد موحدی واکنش‌ فعالان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر را در پی داشت.

اما آمنه بهرامی در آخرين لحظات پيش از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اینست نمونه عدالت و قضاوت کورکورانه اسلامی. در حالیکه فرد دیگری برای اجرای این کار نقشه کشیده و یکنفر را اجیر کرده و به او پول داده اما در اینجا میبینیم که مجرم اصلی با پرداخت جریمه ای ازاد میشود اما فرد اجیر شده به اشد مجازات یعنی کور کردن چشمش مجازات میشود.

  • کاربر مهمانmorteza

    aval bayad cheshme larijani ra bayad kor kard

  • کاربر مهمان

    خوب این خبر رو هم همگانی و جهانی کنید، شاید بشه جلوش رو گرفت!