ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ دو دانش‌آموز در ايران بر اثر آتش‌سوزی

<p>دو دانش&zwnj;آموز ۱۷ ساله بر اثر آتش&zwnj;سوزی در يک خوابگاه در شهرستان چابهار در جنوب شرقی ايران کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه اعتماد چاپ تهران در شماره شنبه هفتم آبان ۱۳۹۰ نوشت قاسم حيرانی و قنبر قريب دو دانش&zwnj;آموزی هستند که در اين آتش&zwnj;سوزی کشته شده&zwnj;اند و سه دانش&zwnj;آموز ديگر نيز که دچار سوختگی شديد شده&zwnj;اند به تهران منتقل گرديده&zwnj;اند. </p> <p>اين آتش&zwnj;سوزی صبح روز چهارشنبه چهارم آبان در چابهار از شهرهای استان سيستان و بلوچستان رخ داده است.</p> <p>پدر &quot;فرشيد درزاده&quot; که فرزندش در اين حادثه دچار سوختگی ۸۵ درصد شده، گفته است: &quot;پسرم در خواب احساس می&zwnj;کند پتويش گرم شده و وقتی بيدار می&zwnj;شود متوجه شعله&zwnj;&zwnj;های آتش می&zwnj;شود و بعد هر چی تلاش کرده&zwnj;اند از در اصلی اتاق خارج شوند، در بسته بوده و به همين دليل با سختی از پنجره اتاق بيرون آمده&zwnj;اند.&quot;</p> <blockquote> <p>عبدالحسين سراوانی، سرپرست ايستگاه آتش&zwnj;نشانی چابهار: متاسفانه در اين خوابگاه سيستم اعلام و اطفای حريق وجود ندارد و اگر اين سيستم وجود داشت شاهد اين حادثه نبوديم</p> </blockquote> <p>بنا به گزارش اعتماد &quot;پس از شروع آتش&zwnj;سوزی در خوابگاه، مسوولان خوابگاه و دانش&zwnj;آموزان با استفاده از کپسول قصد خاموش کردن آتش را داشته&zwnj;اند اما به دليل نوع آتش&zwnj;سوزی اقدامات آن&zwnj;ها موثر نبوده است تا اينکه ماموران آتش&zwnj;نشانی به محل می&zwnj;رسند و در هشت دقيقه آتش را خاموش کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>عبدالحسين سراوانی، سرپرست ايستگاه آتش&zwnj;نشانی چابهار در مورد علت اين آتش&zwnj;سوزی به اعتماد گفت: &quot;متاسفانه در اين خوابگاه سيستم اعلام و اطفای حريق وجود ندارد و اگر اين سيستم وجود داشت شاهد اين حادثه نبوديم.&quot;</p> <p>حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پروش ايران درباره اين آتش&zwnj;سوزی گفته است: &quot;ما اين مدرسه را به عنوان يک مدرسه غير دولتی و مانند ساير مدارس مشابه می&zwnj;شناسيم و مجوز اين مدرسه متعلق به دانشگاه دريانوردی و زير نظر آن&zwnj;هاست.&quot;</p> <p>به گفته وی، وزارت آموزش و پرورش بر اين مدسه نظارت داشته اما نظارت بر خوابگاه بر عهده دانشگاه دريانوردی بوده است.</p> <p>سال گذشته نيز يک دانش&zwnj;آموز ديگر در استان سيستان و بلوچستان به دليل &quot;اتصال برق و آتش&zwnj;سوزی&quot; در مدرسه جان خود را از دست داد.</p> <p>اين حادثه ۱۷ آبان سال ۱۳۸۹ در منطقه &quot;چاه رحمان&quot; روستای نصرت&zwnj;آباد رخ داد که ۱۴ نفر مصدوم شدند.</p> <p>در سال ۱۳۸۳ نيز در مدرسه &quot;دورود زن&quot; در استان فارس، بخاری يک کلاس آتش گرفت که هشت دانش&zwnj;آموز دختر و پسر به شدت دچار سوختگی شدند.</p> <p>&nbsp;</p>

دو دانش‌آموز ۱۷ ساله بر اثر آتش‌سوزی در يک خوابگاه در شهرستان چابهار در جنوب شرقی ايران کشته شدند.

روزنامه اعتماد چاپ تهران در شماره شنبه هفتم آبان ۱۳۹۰ نوشت قاسم حيرانی و قنبر قريب دو دانش‌آموزی هستند که در اين آتش‌سوزی کشته شده‌اند و سه دانش‌آموز ديگر نيز که دچار سوختگی شديد شده‌اند به تهران منتقل گرديده‌اند.

اين آتش‌سوزی صبح روز چهارشنبه چهارم آبان در چابهار از شهرهای استان سيستان و بلوچستان رخ داده است.

پدر "فرشيد درزاده" که فرزندش در اين حادثه دچار سوختگی ۸۵ درصد شده، گفته است: "پسرم در خواب احساس می‌کند پتويش گرم شده و وقتی بيدار می‌شود متوجه شعله‌‌های آتش می‌شود و بعد هر چی تلاش کرده‌اند از در اصلی اتاق خارج شوند، در بسته بوده و به همين دليل با سختی از پنجره اتاق بيرون آمده‌اند."

عبدالحسين سراوانی، سرپرست ايستگاه آتش‌نشانی چابهار: متاسفانه در اين خوابگاه سيستم اعلام و اطفای حريق وجود ندارد و اگر اين سيستم وجود داشت شاهد اين حادثه نبوديم

بنا به گزارش اعتماد "پس از شروع آتش‌سوزی در خوابگاه، مسوولان خوابگاه و دانش‌آموزان با استفاده از کپسول قصد خاموش کردن آتش را داشته‌اند اما به دليل نوع آتش‌سوزی اقدامات آن‌ها موثر نبوده است تا اينکه ماموران آتش‌نشانی به محل می‌رسند و در هشت دقيقه آتش را خاموش کرده‌اند."

عبدالحسين سراوانی، سرپرست ايستگاه آتش‌نشانی چابهار در مورد علت اين آتش‌سوزی به اعتماد گفت: "متاسفانه در اين خوابگاه سيستم اعلام و اطفای حريق وجود ندارد و اگر اين سيستم وجود داشت شاهد اين حادثه نبوديم."

حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پروش ايران درباره اين آتش‌سوزی گفته است: "ما اين مدرسه را به عنوان يک مدرسه غير دولتی و مانند ساير مدارس مشابه می‌شناسيم و مجوز اين مدرسه متعلق به دانشگاه دريانوردی و زير نظر آن‌هاست."

به گفته وی، وزارت آموزش و پرورش بر اين مدسه نظارت داشته اما نظارت بر خوابگاه بر عهده دانشگاه دريانوردی بوده است.

سال گذشته نيز يک دانش‌آموز ديگر در استان سيستان و بلوچستان به دليل "اتصال برق و آتش‌سوزی" در مدرسه جان خود را از دست داد.

اين حادثه ۱۷ آبان سال ۱۳۸۹ در منطقه "چاه رحمان" روستای نصرت‌آباد رخ داد که ۱۴ نفر مصدوم شدند.

در سال ۱۳۸۳ نيز در مدرسه "دورود زن" در استان فارس، بخاری يک کلاس آتش گرفت که هشت دانش‌آموز دختر و پسر به شدت دچار سوختگی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.