ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت اطلاعات نامه امام جمعه‌های شهر بوکان به رئیس قوه قضائیه را توقيف کرد

<p>نامه جمعی از امام جمعه&zwnj;های مساجد شهر بوکان کردستان به رئيس قوه قضائیه توسط وزارت اطلاعات ارومیه توقيف شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش زمانه، امام جمعه شهر بوکان و جمعی از امام جمعه&zwnj;های مساجد اين شهر در کردستان، طی نامه&zwnj;ای به رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد در شهر بوکان شدند. </p> <p><br /> عبدالرحمن خلیفه&zwnj;زاده، امام جمعه شهر بوکان، ابراهیم صوفی&zwnj;زاده، حسین عزیزی، عبدالرحمن عبدالله اسعدی، محمد محمودی، رسول چراغی، سیداحمد حسینی و جمعی دیگر با ارسال این نامه اظهار داشته&zwnj;اند که این شش تن مبلغ شهرشان نه تنها خللی در امنیت شهر ایجاد نکرده&zwnj;اند بلکه عامل تشویق جوانان و جذب آن&zwnj;ها به مساجد شهر بوکان بوده&zwnj;اند. </p> <p><br /> پیش از این نیز وزارت اطلاعات با انتقال این شش مبلغ مذهبی به نام&zwnj;های ماموستا محمد برائی، حسین جوادی، عثمان احسنی، عبدالله خسروزاده، هیمن محمود تختی و حسام محمدی که در مجموع به ۳۸ سال زندان توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محکوم شده&zwnj;اند، مخالفت کرده بود. </p> <blockquote> <p><br /> امام جمعه بوکان و جمعی از امام جمعه&zwnj;های مساجد اين شهر از رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد شده بودند</p> </blockquote> <p>این شهروندان بوکانی از خردادماه سال ۸۸ خورشيدی در سلول&zwnj;های انفرادی وزارت اطلاعات شهرستان بوکان و ارومیه و بند&zwnj;های امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین بودند و مدت&zwnj;ها توسط نیروهای اطلاعاتی - امنیتی ارومیه و تهران برای اعتراف تحت فشار قرار داشته&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين مبلغان مذهبی در پاییز سال گذشته پس از صدور حکم توسط شعبه ۲۸ به بند ۳۵۰ زندان اوین و از آن&zwnj;جا به بند دو زندان رجایی&zwnj;شهر کرج منتقل شده و اکنون دور از شهر و خانواده و در تبعید به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها از پیروان اهل سنت بوده و به اتهام &quot;اقدام علیه امنیت از طریق ارتباط با گروه&zwnj;های مذهبی&quot; بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>پس از انقلاب ايران، با اعلام شيعه اثنی عشری به&zwnj;عنوان مذهب رسمی کشور در قانون اساسی، حقوق مسلمانان سنی مورد تضييع قرار گرفت و وعده&zwnj;های مسئولان برای تغيير اين اصل هيچ&zwnj;گاه عملی نشد.</p> <p><br /> در ايران مسلمانان سنی از در اختيار داشتن مناسب مهم دولتی و همچنين سهميه استخدام محروم و مورد تبعيض هستند و از سهميه&zwnj;های دانشگاه و هيأت&zwnj;های علمی نيز به&zwnj;شکل حداقلی برخوردارند.</p> <p><br /> همچنين در ايران با مبلغان مذهبی اهل سنت برخورد می&zwnj;شود و ده&zwnj;ها تن از آنان مورد آزار و اذيت قرار گرفته&zwnj;اند و گروهی از آنان نيز در زندان&zwnj;های مختلف ايران از جمله سيستان و بلوچستان، کردستان و خراسان بازداشت و زندانی هستند.<br /> &nbsp;</p>

نامه جمعی از امام جمعه‌های مساجد شهر بوکان کردستان به رئيس قوه قضائیه توسط وزارت اطلاعات ارومیه توقيف شد.

به گزارش زمانه، امام جمعه شهر بوکان و جمعی از امام جمعه‌های مساجد اين شهر در کردستان، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد در شهر بوکان شدند.

عبدالرحمن خلیفه‌زاده، امام جمعه شهر بوکان، ابراهیم صوفی‌زاده، حسین عزیزی، عبدالرحمن عبدالله اسعدی، محمد محمودی، رسول چراغی، سیداحمد حسینی و جمعی دیگر با ارسال این نامه اظهار داشته‌اند که این شش تن مبلغ شهرشان نه تنها خللی در امنیت شهر ایجاد نکرده‌اند بلکه عامل تشویق جوانان و جذب آن‌ها به مساجد شهر بوکان بوده‌اند.

پیش از این نیز وزارت اطلاعات با انتقال این شش مبلغ مذهبی به نام‌های ماموستا محمد برائی، حسین جوادی، عثمان احسنی، عبدالله خسروزاده، هیمن محمود تختی و حسام محمدی که در مجموع به ۳۸ سال زندان توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محکوم شده‌اند، مخالفت کرده بود.

این شهروندان بوکانی از خردادماه سال ۸۸ خورشيدی در سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات شهرستان بوکان و ارومیه و بند‌های امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین بودند و مدت‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی - امنیتی ارومیه و تهران برای اعتراف تحت فشار قرار داشته‌اند.

اين مبلغان مذهبی در پاییز سال گذشته پس از صدور حکم توسط شعبه ۲۸ به بند ۳۵۰ زندان اوین و از آن‌جا به بند دو زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده و اکنون دور از شهر و خانواده و در تبعید به‌سر می‌برند.

آن‌ها از پیروان اهل سنت بوده و به اتهام "اقدام علیه امنیت از طریق ارتباط با گروه‌های مذهبی" بازداشت شده‌اند.

پس از انقلاب ايران، با اعلام شيعه اثنی عشری به‌عنوان مذهب رسمی کشور در قانون اساسی، حقوق مسلمانان سنی مورد تضييع قرار گرفت و وعده‌های مسئولان برای تغيير اين اصل هيچ‌گاه عملی نشد.

در ايران مسلمانان سنی از در اختيار داشتن مناسب مهم دولتی و همچنين سهميه استخدام محروم و مورد تبعيض هستند و از سهميه‌های دانشگاه و هيأت‌های علمی نيز به‌شکل حداقلی برخوردارند.

همچنين در ايران با مبلغان مذهبی اهل سنت برخورد می‌شود و ده‌ها تن از آنان مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند و گروهی از آنان نيز در زندان‌های مختلف ايران از جمله سيستان و بلوچستان، کردستان و خراسان بازداشت و زندانی هستند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>دولت ایران هنوز کشوری به عنوان کردستان به رسمیت نشناخته که نمایندگان آن به دولت ایران نامه می نوسیسند.لذا وزارت امنیت ایران بزرگ به درستی جلو دار فتنه گری هستند.ا******.کردستان خاک ایران است و کردها هم جمله ایرانیند.****</p>

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    بوکان یکی از شهرهای ایران در استان کردستان است.حتی اگر نویسند منظور خاصی نداشته،از واکنشها معلوم میشود که چرا افرادی چون من دیوانه ، عاشق ان مملکتیم و مزدوران تازه به دوران رسیده ای چون علی و غیره از تیز هوشی و دقت ایرانیان وطن پرست ناراحت هستند.[بوکان یکی از شهر های کردستان ]«نامه جمعی از امام جمعه‌های مساجد شهر بوکان کردستان به رئيس قوه قضائیه توسط وزارت اطلاعات ارومیه توقيف شد. به گزارش زمانه، امام جمعه شهر بوکان و جمعی از امام جمعه‌های مساجد اين شهر در کردستان، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد در شهر بوکان شدند. » این مسائل برای ایرانیان عادی هیچ حساسیتی را ایجاد نمی کند ولی برای سیاسیونی که با روشهای استعمار گران در تجزیه کشورهای کثیر القوم اشنایی دارند و خوش رقصیهای مزدوران را میشناسند،مهم و تحریک کننده هستند.نصف متن قبلی من سانسور شده است و شما بخشی را خوانده اید.شاید اگر همه انرا میخواندید،همانطور که به خود حق میدهد که کردستان را مصادره نمائید ،حق بنده هم مدانستید که ایران بزرگ را مصادره کنم.مگر ایرانیان قیور و ملّی حق ندارند شعار اتحاد و همبستگی و ایران بزرگ را بدهند؟شما هنوز شعور این را ندارید که کره زمین تبدیل به یک دهکده شده است و از کردستان که محله ای بیش نیست کشور ساخته اید و به دیگران می پرید که انان نمی فهمند.نه عزیزان شمائید که نمی فهمید.برای اینکه به شما ثابت شود که چقدر کم می فهمید و چقدر ناچیزید،لطف کنید از قله کوه با شکوه سبلان نگاهی به کل مردم کردستان بیاندازید و یا از دخل هوا پیما به یک کشور نگاه کنید.ایا چیزی می بینید ؟ما انسانها حتی در حد یک پشه و یا مورجه هم قابل رویت نیستیم.نمی گویم به این فظای بی انتها و پر از ستاره و ماه خورشید، صفینه و غیره نگاه کنید که بفهمید در این دنیا ما اتمی بیش نیستیم که اینقدر حرص میزنیم و دیگران را می رنجانیم و طمع داریم.تنها ادمهای فهمیده در مسیر اتحاد و همبستگی و یکی شدن انسان در کره زمین تلاش دارند و هرگز هم نفع شخصی خود را در نظر نمی گیرند و همیشه مدافع حقوق جمع هستند.هر زمان هموطنان کردمان در این مسیر گام برداشتند،انگاه خود صاحب قدرت در ایران و خودمختاری در کردستان خواهند بود و حتی جدایی انان برای دیگر هموطنان هیچ سوء تفاهمی را بوجود نمی اورد و بنده هم جزو کسانی خواهم بود که در گرفت حقتان با شما یار خواهد بود.لذا از همه شما هوطنانم می خواهم که در رسیدن به دمکراسی یار هم باشیم و در چهار چوب مردمسالاری هم حق طبیعی و انسانی خود را بگیریم.لذا موقعیت شناس بوده و اگاهانه عمل کنید.چون جدایی ما در این زمان فقط به نفع استعمارگران و دیکتاتوران است.تو نغمه خویش در بیابان رها کن گوش از کرانتر کرانها ان نغمه را می رباید.

  • سنندج

    mansour piry khanghah ! سرو کله ات که بازم پیدا شد . دفعات قبل ازتون خواهش کردیم که برای آینده و سرنوشت ملت کرد تصمصم نگیرید هر نظری داری با خودتون باشه وقتش رسید بگو یا قبول می کنیم و شراکتا و برابراً با هم هستیم یا با کمال احترام برای جنابعالی و دیگر ایرانیان ازتون جدا میشیم و کشور کردستان تشکیل می شو د اگه هم زیاد هارت و پورت کردید و حرف منطقی حایتون نشد اون دیگه یه حرف دیگه است و جوابش میمونه برای همون موقع.

  • کاربر مهمان

    كورخواندي ما كورديم نه ايراني

  • کاربر مهمان ali

    منصور.زیاد سخت نگیر.چون داری می بینی که زورگویان و باید و بایدگویان دارند نوبتی میروند.

  • کوردستان بزرک

    منصور خان همین افکار امثال تو هستن که باعث تجزیه ایران میشن زنده باد کردستان بزرگ

  • Reza

    mansour piry khanghah اول ابنکه در هیچ جای خبر گفته نشده که نمایندگان کشور کردستان به دولت ایران نامه نوشته اند و این یک رفتار ضد اخلاقی در قلب واقعیت است. ایا اگر هر کسی بخواهد برای مشکلی به مسئولی نامه بنویسد باید با تهمت و افترا و برچسب جدایی طلبی از سوی افراطی هایی مثل جناب عالی روبرو شود؟ اگر در خبر امده بود که مردمی در یزد همین نامه را نوشته اند باز هم واکنش تو اینطور بود. اگر بخواهیم با افترا و تهمت بر مردم هر گوشه از کشور روبرو شویم و صدای برحقشان را با چماق خفه کنیم روزی پشیمان میشویم.

  • کاربر مهمان

    در حالیکه در ترکیه اساسا منکر وجود هویت کردی می شوند و یا گروهی از آنان از زلزله در شهرهای کردنشین ابراز شادمانی می نمایند. جای تعجب است که ایرانیان عزیز به این موضوع اعتراضی نمی کنند. اما درباره نام خلیج فارس تا این حد حساسیت البته به جا از خود نشان می دهند

  • علی

    من از هم وطنان کردم چه بخواهند هم وطن بمانند و یا نه بابت حرکات افراد دیوانه ای که تنها کینه و نفرت ایجاد میکنند عذر خواهی میکنم

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    بوکان یکی ز شهرهای ایران در استان کردستان است.حتی اگر نویسند منظور خواصی نداشته،از واکنشها معلوم میشود که چرا افرادی چون من دیوانه و عاشق ان مملکتیم و زدوران تازه به دوران رسیده ای چون علی و غیره از تیز هوشی و دقت ایرانیان وطن پرست ناراحت هستند.بوکان یکی از شهر های کردستان «نامه جمعی از امام جمعه‌های مساجد شهر بوکان کردستان به رئيس قوه قضائیه توسط وزارت اطلاعات ارومیه توقيف شد. به گزارش زمانه، امام جمعه شهر بوکان و جمعی از امام جمعه‌های مساجد اين شهر در کردستان، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه و مسئولان نظام، خواستار آزادی شش مبلغ مذهبی کرد در شهر بوکان شدند. » این مسائل برای ایرانیان عادی هیچ حساسیتی را ایجاد نمی کند ولی برای سیاسیونی که با روشهای استعمار گران در تجزیه کشورهای کثیر القوم اشنایی دارند و خوش رقصیهای مزدوران را میشناسند،مهم و تحریک کننده هستند.نصف متن من سانسور شده است و شما بخشی را خوانده اید.شاید اگر مه انرا میخواندید،همانطور که به خود حق میدهد که کردستان را مصادره نمائید ،حق بنده هم مدانستید که ایران زرگ را مصدره کنم.مگر ایرانیان قیور و ملّی حق ندارند شعار اتحاد و همبستگی و ایران بزرگ را بدهند؟شما هنوز شعور این را ندارید که کره زمین تبدیل به یک دهکه شده است و از کردستان که محله ای بیش نیست کشور ساخته اید و به دیگران می پرید که انان نمی فهمند.نه عزیزان شمائید که نمی فهمید.برای اینکه به ما ثات شود که چقدر کم می فهمید و چقدر ناچیزید،لطف کنید از قله کوه با شکوه سبلان نگاهی به کل مردم کردستان بیاندازید و یا از دخل وا پیما به ک کشور نگاه کنید.ایا چیزی میبیند ؟ما انسانها حتی در حد یک پشه و یا مورجه هم قابل رویت نیستیم.نمی گویم به این فظای بی انتها و پر از ستاره و ماه خورشد صفینه و غیره نگاه کنید که بفهمید در این دنیا ما اتم بیش نیستم که اینقدر حرص میزنیم و دیگران را می رنجانیم و طمع داریم.تنها ادمهای فهمیده در مسیر اتحاد و همبستگی و یکی شدن انسان در کره زمین تلاش دارند و هرگز هم نفع شخصی خود را در نظر نمی گیرند و همیشه مدافع حقوق جمع هستند.هر زمان هموطنان کردمان در این مسیر گام برداشتند،انگاه خود صاحب قدرت در ایران و خودمختاری در کردستان خواهند بود و حتی جدایی انان برای دیگر هموطنان هیچ سوء تفاهمی را بوجود نمی اورد و بنده هم جزو کسانی خواهم بود که در گرفت حقتان با شما یار خواهد بود.لذا از همه شما هوطنانم می خواهم که در رسیدن به دمکراسی یارهم باشیم و در چهار چوب مردمسالاری هم حق طبیعی و انسانی خود را بگیریم.لذا موقعیت شناس بوده و اگاهانه عمل کنید.چون جدایی ما در این زمان فقط به نفع استعمارگران و دیکتاتوران است.تو نغمه خویش در بیابان رها کن گوش از کرانتر کرانها ان نغمه را می رباید.