ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرکل زندان‌های استان تهران: در سال ۹۶ هیچ زندانی مواد مخدری در این استان اعدام نشده

مدیرکل زندان‌های استان تهران می‌گوید با ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، ۵۰ قاضی با حضور در زندان‌های تهران، پرونده‌ها را بازبینی کرده و مجدداً به دادگاه فرستادند.

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران گفته در سال ۹۶ در استان تهران هیج زندانی مواد مخدری  اعدام نشده است. دلیل این موضوع ابلاغ قانون جدید «الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» عنوان شده است.

در ایران شمار محکومان به اعدام به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر، تا پنج هزار نفر گزارش شده است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا»، مصطفی محبی گفت در استان تهران ۵۰ قاضی با حضور در زندان پرونده زندانیان و محکومان را بازبینی کرده‌اند و پرونده‌ها را برای اعمال قانون جدید به دادگاه فرستاده‌اند.

بر اساس «قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر» که سوم آبان امسال ابلاغ شد «مجازات اعدام درباره برخی از قاچاقچیان مواد مخدر حذف می‌شود و این افراد به «حبس درجه یک تا ۳۰ سال» و جریمه، محکوم می‌شوند».

دادستان تهران یکم آذر امسال اعلام کرده بود به دنبال ابلاغ «قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر»، سه هزار و ۳۰۰ درخواست اعاده دادرسی و لغو حکم اعدام یا حبس ابد به دستگاه قضایی رسیده است. دادسرای ناحیه ۲۰ دریافت کننده این درخواست هاست.

با توجه به اینکه قانون جدید (مبارزه با مواد مخدر) بر خلاف قوانین مصوب رایج عطف به ماسبق می‌شود، شمار زیادی از زندانیان زیر حکم اعدام این فرصت را یافته‌اند تا برای تغییر حکم خود درخواست دهند.

در ایران شمار محکومان به اعدام به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر، تا پنج هزار نفر گزارش شده است.

درباره قانون جدید مبارزه با مواد مخدر:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.